پ
پ

معاونت حفاظت حسینیه اعظم زنجان تاکید کرد
آمادگی واحد انتظامات برای برگزاری روز یوم‌العباس با همراهی مردم
معاونت حفاظت حسینیه اعظم زنجان با تاکید بر آمادگی نیروهای این واحد برای برگزاری روز یوم‌العباس گفت: امنیت و آرامش این روز با همراهی مردم و واحد انتظامات به مانند همیشه تامین خواهد شد.
خلیل مهدیون در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه حوزه معاونت حفاظت تغییراتی در راستای برگزاری باشکوه‌تر مراسم دهه نخست محرم به ویژه روز هشتم محرم انجام داده است، گفت: این تغییرات با طراحی واحدهای همیار راهور و همچنین کشتار همراه بوده است.
وی از طراحی همیار راهور با تعریف لباس متحد الشکل برای کمک به تردد در دهه نخست محرم به ویژه روز هشتم خبر داد و گفت: وظیفه این عوامل کمک به عوامل راهنمایی و رانندگی است.
معاونت حفاظت حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه واحد انتظامات کشتار هم با لباس متحدالشکل در روز حرکت دسته عزاداری فعال خواهد بود، ادامه داد: انتظامات کشتارگاه همراه خودروهای حمل لاشه هم مشخص شده است.

مهدیون با بیان اینکه حسینیه اعظم زنجان 3 هزار و 500 خادم افتخاری دارد که در این ایام مشغول خدمتگزاری به عزاداران حسینی هستند، گفت: تعداد خادمان بخش انتظامات این حسینیه 800 نفر است که تامین نظم و امنیت و تسهیل امر ورود و خروج و راهنمایی عزاداران از وظایف این افراد است.
وی با توصیه به عزاداران برای همکاری با انتظامات افزود: این همکاری، در نهایت به آرامش و انبساط خاطر خود عزاداران حسینی منجر خواهد شد.
معاونت حفاظت حسینیه اعظم زنجان به مشارکت دستگاه‌های مرتبط با حوزه نظم و امنیت با حسینیه اعظم اشاره کرد و گفت: در این راستا جا دارد، از نیروی انتظامی، سپاه، آتش‌نشانی و شهرداری تقدیر شود.
مهدیون از برگزاری جلسات متعدد با نیروی انتظامی در راستای انتظام بخشی به اطراف حسینیه اعظم زنجان خبر داد و افزود: عوامل نیروی انتظامی از جمله راهور هر شب در محوطه حضور دارند و نسبت به نظم بخشی به عبور و مرور اقدامات متناسب را انجام داده است.
وی به تمهیدات پیش‌بینی شده برای روز هشتم محرم اشاره و تاکید کرد: انتظار ما از عزاداران، توجه به تذکرات انتظامی ارائه شده است.
معاونت حفاظت حسینیه اعظم زنجان عدم توقف خودرو از خیابان فردوسی تا امامزاده سیدابراهیم (ع) را از توصیه‌های جدی به مردم در روز حرکت دسته عنوان کرد و افزود: باید متوجه بود، که در صورت عدم توجه به این تذکر، خودروهای متوقف شده توسط عوامل راهور جابه‌جا و به پارکینگ منتقل می‌شود.
مهدیون با ابراز امیدواری برای برگزاری باشکوه مراسم دهه نخست محرم به ویژه یوم‌العباس تاکید کرد: عزاداران در صورت مشاهده هر نوع مورد مشکوک بلافاصله به عوامل انتظامی اطلاع دهند و هوشیاری بیشتری داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه در انتخاب خادمان بخش انتظامات حسینیه اعظم زنجان شاخص‌هایی پیش‌بینی و بر اساس آن عمل می‌شود، افزود: انتخاب افراد بعد از ارزیابی توانایی آن‌ها انجام می‌شود.
معاونت حفاظت حسینیه اعظم زنجان ادامه داد: ثبت‌نام برای خادمی در حسینیه اعظم زنجان از طریق روابط عمومی انجام می‌پذیرد.
مهدیون تاکید کرد: خادمان حسینیه اعظم زنجان ملبس به لباس متحد الشکل هستند و همراه داشتن کارت شناسایی هم برای زمان فعالیت آن‌ها الزامی است.
وی به برگزاری دوره‌های آموزشی برای خادمان در طول سال اشاره کرد و گفت: این دوره‌ها از دو ماه مانده به آغاز ماه محرم برگزار می‌شود.
معاونت حفاظت حسینیه اعظم زنجان ابراز کرد، بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده محل استقرار بانوان در روز حرکت دسته عزاداری با نصب پرچم مشخص خواهد شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.