پ
پ

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان به ارادت مردم زنجان به حضرت عباس اسوه ایثار اشاره کرد و گفت: این حضرت مورد علاقه اهل بیت پیامبر هم هست، چرا که همه هستی خود را برای امام زمان خود داده است، به همین دلیل است که مسلمان و غیرمسلمان برای ایشان عزادار است.
به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان، آیت‌الله محمد حاج ابوالقاسم دولابی جمعه شب در جمع عزاداران حسینه اعظم زنجان امتحان و ابتلاء را از شاخصه‌های دین‌داران واقعی دانست و اظهار کرد: دین‌داری فقط به گفتن شهادتین نیست.
وی با تاکید بر اینکه دین‌داری برای انسان هزینه دارد، افزود: انسان برای اثبات دین‌داری خود باید گذشت در مواردی از جمله گناه، تعلقات دینی، حرف مردم و جان و مال داشته باشد.
نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: یک دل نمی‌تواند و نباید دلبسته گناه و در عین حال دینداری باشد و جمع این دو قابل درک نیست.
آیت‌الله دولابی به بخشش مال از طریق اهدای هزاران گوسفند، توسط عزاداران حسینی در زنجان اشاره و تاکید کرد: این اقدام زنجانی‌ها در روز یوم‌العباس، مصداق جهاد با مال برای رضای خدا و ترویج تشییع است.
وی با تاکید بر اهمیت نماز و زکات در دین اسلام گفت: خدا هر جا موضوع نماز را مطرح کرده است، زکات را هم آورده است.
نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اهل بیت پیامبر (ص) از جمله حضرت زهرا (س) هم به انفاق مال شهره بودند، ادامه داد: جدیندگان هدایت از طریق قرآن باید اهل بخشش باشند.
آیت‌الله دولابی با تاکید بر اینکه خمس از واجبات دین اسلام است، افزود: مسلمان ملزم است، تا سود باقیمانده از یک سال فعالیت اقتصادی خود را با روی گشاده و با احترام برای هزینه در راه کمک به ترویج دین به امام زمان و در عصر حاضر به فقیه مورد نظر خود پرداخت کند.
وی با تمجید از عملکرد مردم عراق در اربعین که نمونه قابل ذکر و توجه از گذشت و بخشش مال است، گفت: گاهی این مردم نتیجه یک سال کار خود را در ایام اربعین برای زائر امام حسین هزینه می‌کنند.
نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری به ارادت مردم زنجان به حضرت عباس اسوه ایثار اشاره و تاکید کرد: این حضرت مورد علاقه اهل بیت پیامبر هم هست، چرا که همه هستی خود را برای امام زمان خود داده است، به همین دلیل است که مسلمان و غیرمسلمان برای ایشان عزادار است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.