پ
پ

آیت الله کمیلی ، امام حسین (ع) بیشترین زیارت نامه را در بین ائمه علیهم السلام دارد .
خطیب جمع عزاداران حسینیه اعظم زنجان به ویژگی‌های منحصر به فرد امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: سیدالشهدا در بین بزرگان دین، بیشترین زیارت‌نامه چه به صورت مطلقه و چه به صورت مخصوصه دارد.
به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان، آیت الله محمد صالح کمیلی در جمع عزاداران حسینیه اعظم زنجان با تشریح احکام هبه گفت: هبه و بخشش در دین اسلام برای نزدیکان، با یکبار گفتن و پذیرش قابل قبول است و دیگر نمی‌توان آن را بر هم زد به طوری که موضوع هبه شده، شامل ارث هم نخواهد شد.
وی افزود: اما هبه در دین اسلام برای افراد غیر اقوام دو بخش دارد که شامل اعمال مالکیت و عدم اعمال مالکیت است، به این صورت که اگر هبه گیرنده بر آن مال اعمال مالکیت نکرده باشد، قابلیت برگشت به صاحب مال را دارد، ولی در صورت اعمال مالکیت دیگر قابل برگشت نیست.
سخنران شب دوم محرم حسینیه اعظم زنجان در ادامه به خرید زمین کربلا توسط امام حسین (ع) در ابتدای ورود به این سرزمین اشاره کرد و گفت: آن حضرت بعد از خرید زمین به قبیله بنی اسد به شرط دفن کشته‌های کربلا در روز 12 محرم اجازه اسکان داده و فرمودند: زائران ما بعد از این از اقصی نقاط جهان هم به این مکان مراجعه خواهند کرد.
آیت الله کمیلی با بیان اینکه بر اساس روایات رسیده سرزمین کربلا قبل از کعبه مورد توجه خداوند بوده است، افزود: این سرزمین شاخصه‌هایی از جمله تکمیل بودن نماز و شفابخشی تربت آن دارد.
وی به ویژگی‌های منحصر به فرد امام حسین (ع) اشاره کرد و ادامه داد: سیدالشهدا در بین بزرگان دین، بیشترین زیارت‌نامه چه به صورت مطلقه و چه به صورت مخصوصه دارد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.