پ
پ

رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: هماهنگی‌های مورد نیاز برای برگزاری مراسم باشکوه روز هشتم محرم یوم‌العباس انجام شده است.
به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان، محمدجواد غم‌پرور در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: برنامه‌های مناسبتی حسینیه اعظم زنجان برای ماه محرم از روز پنج‌شنبه، سی‌ام شهریورماه آغاز و تا یازدهم مهرماه ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه طبق زمان‌بندی اعلام شده برنامه‌ها از ساعت 20 شب با تلاوت قرآن کریم آغاز و تا ساعت 23 ادامه می‌یابد، افزود: هر شب 6 برنامه در حسینیه اعظم زنجان در قالب تلاوت قرآن، سخنرانی، ذکر مصیبت، سینه‌زنی و مرثیه سرایی اجرا می‌شود.
رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان با اشاره به اینکه امسال سه میهمان در مراسم ماه محرم حسینیه اعظم زنجان سخنرانی می‌کنند، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، تولیت آستان قدس رضوی و نماینده ولی فقیه در استان زنجان مهمانان ویژه هستند، که طبق زمان‌بندی تعیین شده سخنرانی خواهند کرد.
غم‌پرور با اشاره به هماهنگی‌های به عمل آمده برای برگزاری مراسم باشکوه روز هشتم محرم گفت: در زمینه تأمین امنیت و همچنین پوشش تصویری و صوتی مراسم هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های ذیربط انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه همزمان با عزاداری‌های باشکوه مردم زنجان خیل عظیمی از عزاداران نیز برای حضور در مراسم به استان زنجان سفر می‌کنند، گفت: در این زمینه، برای اسکان مسافران با فرمانداری و آموزش و پرورش هماهنگی لازم صورت گرفته است.
رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان با اشاره امکانات فراهم شده برای تسهیل امکان ادای نذر عزاداران ساکن در شهرها و کشورهای دیگر، گفت: طرح نیابتی موجب کاهش آلودگی‌های محیطی شهر در مسیر دسته حسینیه ( شب تاسوعای حسینی) می‌شود.
غم‌پرور با بیان اینکه سال گذشته در قالب طرح ذبح نیابتی 900 گوسفند ذبح شده که 500 رأس از آنها خارج از استانی بود افزود: طرح ذبح نیابتی موجب فراهم‌سازی امکان بهره‌مندی معنوی بیشتر از برنامه‌های عزاداران شب تاسوعای حسینی می‌شود.
وی در ادامه حسینیه و زینبیه اعظم زنجان را برند شهر معرفی کرد و گفت: با اینکه در شهر همه حسینیه را می‌شناسند، ولی از ظرفیت‌های این مکان به خوبی استفاده نشده است.
رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان ادامه داد: استفاده از ظرفیت حسینیه و زینبیه اعظم زنجان در جلسات مختلف نیز مطرح شده است و با توجه به اینکه در سال‌های آینده ماه محرم در تابستان است، از همین رو میهمانان چند برابری خواهیم داشت و اگر می‌خواهیم شهر خودمان را نمونه معرفی کنیم، باید اقدامات لازم را انجام دهیم.
غم‌پرور با اشاره به همکاری 3 هزار و 500 خادم افتخاری در حسینیه اعظم زنجان گفت: این خادمان در بخش‌های مختلف حسینیه اعظم زنجان فعالیت دارند که شامل اقشار و گروه‌های مختلف است.

وی به برنامه‌های فرهنگی حسینیه اعظم زنجان در طول سال نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات قرآن کریم، اجرای برنامه‌های فرهنگی، فعالیت مجموعه‌های فرهنگی در حسینیه اعظم زنجان گوشه‌ای از فعالیت‌هایی است که در این مکان اجرایی می‌شود.
رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان همچنین به فعالیت درمانگاه حسینیه اعظم زنجان نیز اشاره کرد و افزود: این درمانگاه از 18 سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده و در طول این مدت، فعالیت آن گسترده شده، تا جایی که در دهه محرم خدمات ویزیت دارالشفای حسینیه اعظم زنجان رایگان است.
غم‌پرور در ادامه به فعالیت مؤسسه مصباح حسینیه اعظم زنجان نیز اشاره و تصریح کرد: تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و همچنین ایجاد شغل و درآمد پایدار برای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی از اهداف فعالیت مؤسسه مصباح است.
وی با بیان اینکه مؤسسه مصباح حسینیه اعظم زنجان در بخش‌های مختلف تولیدی، خدماتی، بازرگانی، صنعتی، معدنی، عمرانی، کشاورزی و دامداری فعالیت دارد، گفت: دامداری برای تولید گوسفندان ن‍ژاد افشاری و اجرای طرح تحقیقاتی چند قلوزایی زیر نظر معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی از جمله فعالیت‌های این مؤسسه است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.