پ
پ

ایجاد شغل و درآمد پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی از اهداف فعالیت موسسه کشت و صنعت مصباح حسینیه اعظم زنجان است.
به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم، موسسه مصباح حسینیه اعظم زنجان سال 92 به ثبت رسیده و از سال 93 به شماره 565 و شناسه ملی 10460137980 تحت مالکیت و زیر نظر حسینیه اعظم زنجان با هدف کمک در بخش تولید و ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار و کسب درآمد به منظور انجام برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و عام‌المنفعه آغاز به فعالیت کرده است.

مدیرعامل موسسه کشت و صنعت مصباح حسینیه اعظم زنجان در توضیح فعالیت موسس کشت و صنعت مصباح حسینیه اعظم زنجان اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی مسؤولان نظام ایجاد شغل و تولید محصولات غذایی، خوراکی و قطع وابستگی به واردات است.

محمد آسیابی با بیان اینکه حسینیه اعظم زنجان نیز برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی همچنین ایجاد شغل و درآمد پایدار برای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی اقدام به تاسیس این موسسه کرده است.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی از آغاز به فعالیت این موسسه اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال از مهم‌ترین اهداف فعالیت موسسه مصباح است، تصریح کرد: بر اساس اساسنامه موسسه مصباح در بخش‌های مختلف تولیدی، خدماتی، بازرگانی، صنعتی، معدنی، عمرانی، کشاورزی و دامداری قابلیت فعالیت خواهد داشت.

مدیرعامل موسسه کشت و صنعت مصباح حسینیه اعظم زنجان با اشاره به بخش‌های مختلف فعال موسسه مصباح بیان کرد: بخش دامداری گوسفند مؤسسه مصباح با همکاری سازمان جهاد کشاورز استان زنجان و با اخذ مجوزهای لازم از سه سال قبل آغاز به کار کرده است.

وی با اشاره به اینکه این دامداری برای تولید گوسفندان ن‍ژاد افشاری و اجرای طرح تحقیقاتی چند قلو زایی زیر نظر معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی فعالیت دارد، اضافه کرد: بخش دامداری حسینیه اعظم زنجان دارای یک هزار و 200 راس گوسفند است.

مدیرعامل موسسه کشت و صنعت مصباح حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال از مهمترین اهداف فعالیت موسسه مصباح است، بیان کرد: موسسه مصباح دارای 75 هکتار زمین است و در سه بخش تولید نهال، کشاورزی و دامداری فعالیت دارد.

وی گزارشی از فعالیت بخش زراعی مزرعه مذکور ارائه کرد و گفت: 39 هکتار از اراضی این مزرعه به سیستم آبیاری بارانی مجهز و 22 هکتار نیز به کشت دیمی مجهز است.

وی در ادامه به انجام کارهای مطالعاتی در باره کشت زعفران و تولید گل و گیاهان زینتی افزود: در صورت تولید انبوه نهال گل محمدی کار فروش محصولات و تولید عطر و اسانس نیز انجام می شود.

مدیرعامل موسسه کشت و صنعت مصباح حسینیه اعظم زنجان با اشاره به سیستم آبیاری مورداستفاده در مزرعه مصباح، بیان کرد: سیستم آبیاری مزرعه مکانیزه و تحت‌ فشار و به صورت بارانی و قطره‌ای بوده و از هدر رفت آب جلوگیری می ‌شود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.