پ
پ

حجت الاسلام شرفخانی معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از اماکن مختلف آستان مقدس حسینیه اعظم زنجان بازدید و در جلسه مشترکی با اعضا هیئت امناء از روند فعالیت های این مجموعه اطلاع یافته و همچنین با حضور در مجتمع کشت و صنعت مصباح حسینیه اعظم بزرگترین مرکز پرورش و تولید منابع ژنی گوسفند افشاری در کشور را افتتاح نمودند.
در این مراسم حجت الاسلام شرفخانی در مصاحبه با خبرنگار روابط عمومی هدف از حضور در استان زنجان را حضور در حسینیه اعظم زنجان دانستند و افزودند:
یکی از اماکن متبرکه در کشور عزیزمان ایران اسلامی حسینیه اعظم هست که الحمدلله بعنوان یک مجموعه عظیم دینی که با عنوان یک شروع حرکت حسینی نتیجه اش این شد که زنجان بشود پایتخت شور و شعور حسینی.

معاون فرنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با افزودن اینکه ساختار مدیریتی حسینیه اعظم مدیریت هیئت امنایی است گفت: حسینیه اعظم زنجان با ساختار مردمی و تحت اشراف سازمان اوقاف و امور خیریه اداره می شود که ضرورت داشت جلساتی رو با مجموعه هیئت امنا این مکان مقدس داشته باشیم که هم برای رفع مشکلاتشان کمکی کرده باشیم و هم بتوانیم عرصه خوبی را برای خدمت رسانی مطلوب در عرصه های فرهنگی و اجتماعی و در عرصه های علمی به مردم ارائه شود.
حجت الاسلام شرفخانی با توضیح موارد مطروحه در جلسه با هیئت امنا حسینیه اعظم گفت: در جلساتی که داشتیم هم برنامه ریزی شد طرح جامع توسعه حسینیه اعظم طراحی و زمانبندی شود و ابعاد مدیریتی و مالی آن با ساختارهای خوبی طراحی شود که هم تسهیل کننده پیشرفت کارها باشد و هم در کنار آن سرمایه گذاری هایی که بتواند اقتصادی مانا و پایداری را برای حسینیه اعظم بوجود آورد.
حجت الاسلام شرفخانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به ایجاد اشتغال و تولید در موقوفات گفت: با توجه به این موارد ضرورت دارد که ما بتوانیم از ظرفیت وقف و موقوفات و نذورات به این سمت حرکت کنیم و بتوانیم منابع مالی پایداری را برای این مجموعه ها ایجاد بکنیم و بتوانیم بخشی از دغدغه های نظام را مرتفع کنیم. یکی از دغدغه های نظام که مقام معظم رهبری چند سالی هست که بیان میکنند موضوع تولید و اشتغال است. تولید هم برای اینکه بتوانیم از ظرفیت های خود مجموعه ی مردمی و از ظرفیت های علمی درون کشور استفاده کنیم. و مهمتر اینکه از وابستگی به خارج از کشور بتوانیم رهایی پیدا کنیم.
حجت الاسلام شرفخانی معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با توجه به اینکه انجام این امور توسط مجموعه های دولتی و حاکمیتی به تنهایی نمی توانند به سرانجام برسند افزود: اگر در عرصه های مختلف موفقیت هایی هم بوده مجموعه هایی بودند که مجموعه مردمی بودند.
وی در رابطه فعالیت های مجتمع کشت و صنعت گفت: الحمدلله مجموعه حسینیه اعظم زنجان مجموعه ای فعال و پویا در عرصه مدیریتی است و هم در عرصه سرمایه گذاری، که یک کار خوبی را شروع کرده است تا هم کار در عرصه تولید علم بوده و هم در عرصه دانش بنیان و مهمتر از اینکه در کشور ما هم متاسفانه شاهد هستیم که در سالهای گذشته ورود دام و ورود گوشت به کشور که وابستگی ایجاد کرده برای کشور، جهت رفع آن ضرورت داشته این اقدامات جدی صورت بگیرد و در کنار آن تولید علمی که امروز در بسیاری از کشور ها نتوانستند به این علم برسند با یک کار جهادی و ارزشی حتی شاید با دست خالی توانستند این کار جهادی رو انجام بدهند که الگوی خوبی بوده است.
ایشان در رابطه با افتتاح بزرگترین مرکز پرورش و تولید منابع ژنی گسفند افشار در کشور که توسط مجتمع کشت و صنعت مصباح حسینیه اعظم زنجان که تحت نظارت سازمان جهاد کشاورزی اداره خواهد شد گفت: امروز فاز دوم گام بزرگ این مجتمع در بخش دامداری افتتاح شد که ان شاالله در سالهای آینده شاهد آن باشیم این کارها در کل کشور تکثیر شود و بتوانیم از ظرفیت مجموعه های مختلف هم بتوانیم استفاده کنیم. مجموعه هایی هم که هم اکنون فعالیت میکنند مجموعه های بسیار ارزشمند، رزمنده، جهادگر و بسیجی هستند که توانستند این کارها رو انجام بدهند. نتیجه کار فرهنگی خروجی جهادی هم دارد.
همچنین حجت الاسلام شرفخانی از شبستان ها و مجموعه های خدماتی حسینیه اعظم زنجان بازدید و از نزدیک از روند فعالیت های آن آگاه شدند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.