پ
پ

درک وقایع کربلا نیازمند عشق است

سخنران شب چهارم حسینیه اعظم زنجان گفت: درک وقایع روی داده در کربلا نیازمند عاشق بودن است.
به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان؛ حجت‌الاسلام علی فروغی امشب در جمع عزاداران حاضر در این حسینیه بازسازی عاشورا را اقدام لازم هر روزه برای انسان دانست و تصریح کرد: با بازسازی این واقعه باید جایگاه خود را مشخص کرد کما اینکه خیلی‌ها در این صحنه مردود شده‌اند.
وی تعقل در زندگی را ضروری اعلام و تاکید کرد: هرکس در زندگی تعقل نکند؛ مغلوب توهم خواهد شد.
آیت الله استاد فروغی با بیان اینکه اسلام دین عقل است؛ ادامه داد: این دین تاکید دارد که انسان با عقل خود زندگی می‌کند وگرنه پلید خواهد بود.
سخنران شب چهارم حسینیه اعظم زنجان با یادآوری جمله کل ارض کربلا کل گفت: انسان فقط با اتصال به حقیقت کربلا می‌تواند به مقامی دست یابد که منتقم خون سیدالشهدا شده و به حقیقت دست یابد.
وی با بیان اینکه محبت بالاتر از عقل منبعث از منطق است؛ ادامه داد: درک وقایع روی داده در کربلا از جمله آب نخوردن حضرت عباس؛ نیازمند عاشق بودن است.
حجت‌الاسلام فروغی به یکی از وقایع کربلا در دعوت از شخصی به نام عبیدالله توسط امام حسین (ع) برای قرار گرفتن در کنار ایشان اشاره و رد این دعوت توسط شخص مورد نظر به دلیل عدم امکان پیروزی گفت: در این وادی نه با عقل دنیوی بلکه باید با عشق وارد شد؛ کما اینکه این شخص بعد از واقعه کربلا با حسرت زندگی کرد و با این حسرت و افسوس از دنیا رفت.
سخنران شب چهارم حسینیه اعظم زنجان تاکید کرد: باید قدر فرصت‌ها را در پیروی از حقیقت از جمله قدردانی از این مجالس را دانست وگرنه حسرت نصیب خواهد شد.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی اغلب انسان‌ها برای امور زندگی گفت: اما همین انسان برای ابدیت خود هیچ برنامه‌ای ندارد.
آیت الله استاد فروغی با بیان اینکه خداوند سرزمین کربلا را ارزش‌گذاری کرده است؛ ادامه داد: این ارزش؛ نصیب خاک کربلا هم شده است.
سخنران شب چهارم حسینیه اعظم زنجان اطاعت از حق را موجب تبدیل شدن به شجره طیبه دانست؛ و افزود: همین شجره در کربلا موجب شد که حر از راه راست رفته؛ بازگشته و عاقبت به خیر شود؛ لذا باید مراقب هزینه کردن محبت برای افراد بود و آن را صرف برگزیدگان خدا کرد.

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.