پ
پ

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:
نماز نور و اصل و اساس دین است
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه نماز نور و اصل و اساس دین است، گفت: نماز در زندگی افراد بسیار مهم است و بالاترین یاد و ذکر خداوند محسوب می‌شود.
به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان، حجت‌الاسلام علی محمدی در جمع عزاداران حسینیه اعظم زنجان پیام شب عاشورا را قرآن و استغفار اعلام و اظهار کرد: ای کاش در مجالس امام حسین (ع) زمانی برای این مهم پیش‌بینی شود.
وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) شب عاشورا را مهلت گرفت تا قرآن تلاوت کرده و عده‌ای را هم به استغفار دعوت کند، افزود: عده‌ای با دیدن اردوگاه امام حسین(ع) و نماز ایشان به لشگر ایشان پیوستند و در واقع اگر امشب نبود، جزو یاران آن حضرت نمی‌شدند.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه نماز را از فلسفه‌های شب عاشورا عنوان کرد و گفت: امام حسین (ع) شب عاشورا را برای توسل به درگاه الهی فرصت گرفت و ما نیز باید از این فرصت استفاده کرده و به درگاه الهی استغفار کنیم.
محمدی در ادامه بر امر قرائت قرآن و استمرار بر این امر تأکید کرد و گفت: خانه‌ای که تلاوت قرآن در آن نباشد، خاموش است و کسانی که در آن زندگی می‌کنند، ظاهرا زنده هستند و حیات طیبه ندارند.
وی با اشاره به اینکه به فرموده حضرت رسول (ص) خانه‌هایی که در آن قرآن خوانده می‌شود، مانند ستارگان آسمان روشنایی دارند، گفت: قرآن نور است و هرکس دل خود را در معرض نور قرآن قرار دهد، هدایت می‌شود.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه هر قدر قرآن را بیشتر بخوانیم، بیشتر بهره‌مند خواهیم شد، اضافه کرد: کسی که در محضر قرآن قرار می‌گیرد از نور بهره‌مند خواهد شد.
محمدی با اشاره به اینکه نماز نور و اصل و اساس دین است، افزود: نماز در زندگی افراد بسیار مهم است و بالاترین یاد و ذکر خداوند محسوب می‌شود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.