پ
پ

الگو شدن عزاداری هشتم محرم زنجانی‌ها برای بقیه استانهای کشور
عزاداری هشتم محرم زنجانی‌ها برنامه عظیمی است که الگویی برای بقیه استانهای کشور شده است.
رئیس سازمان صدا و سیما در بازدید از موکب خادمین حسینیه اعظم زنجان در سامرا با بیان اینکه عزاداری هشتم محرم این شهر برای سایراستانهای کشور تبدیل به الگو شده،گفت: در اردبیل نیز به همین سبک عمل شده و در برخی از استان‌ها نیز مردم با گردهمایی در مراکز بزرگ شهرها عزاداری می‌کنند.
دکتر علی عسگری افزود:عزاداری هشتم محرم زنجانی‌ها برنامه عظیمی که به عقیده بنده این امر یک پدیده بسیار جالب است.
وی با بیان اینکه وحدت بین شیعه و سنی در پیاده‌روی اربعین به برکت خاندان اهل بیت علیه السلام است،ابراز داشت: برپایی موکب‌ها هم در این مسیر که برای کمک به زائران برپا شده، قابل تقدیر است.
رئیس سازمان صدا و سیما گفت: سامرا با وجود مرقد امام هادی علیه السلام و امام حسن عسگری علیه السلام و همچنین سردابی که بنا به قول‌های معروف امام زمان عجل الله تعالی فرجه از آنجا غیبت کردند، باعث شده تا سامرا شهری حساس و خطه‌ای اسرارآمیز باشد.
علی عسگری اظهار داشت: اهالی سامرا به دلیل ارادتی که به امام هادی علیه السلام و امام حسن عسگری علیه السلام دارند وارد کار شده‌اند و قطعا این ارتباطات در جنبه‌های مختلف معنوی، فرهنگی و اقتصادی می‌تواند آثار مثبتی برای این شهر به همراه داشته باشد.
وی با بیان اینکه بسیاری از موکب‌ها در کنار خانه‌ها و مغازه‌های اهالی سامرا برپا شده ،یادآور شد: در این بین شاهد رفتار خوب مردم سامرا هستیم که این وحدت بین شیعه و سنی به برکت خاندان اهل بیت علیه السلام است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.