پ
پ

یوم العباس زنجانی‌ها به شکل کمک مومنانه برگزار می‌شود.
رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان از ممنوع شدن برگزاری مراسم یوم‌العباس به شکل سنوات گذشته خبر داد و گفت: امسال مراسم یوم‌العباس در قالب کمک مومنانه خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی آستان مقدس حسینیه اعظم زنجان حاج علیرضا فیروزفر ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: حسینیه اعظم زنجان برای دهه محرم امسال با توجه به پروتکل‌های ارائه شده مراسم خود را در فضای باز برگزار خواهد کرد.
رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان با اشاره به اینکه خادمین در حسینیه اعظم زنجان دلسوزانه فعالیت دارند به نحوی که توسعه حسینیه امروز به ۲۰ هزار متر مربع رسیده است، گفت: همچنین از مردم که این امکان را فراهم کردند، تقدیر می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه در شب‌های ماه محرم از ساعت ۲۰ در حسینیه برنامه خواهیم داشت،گفت: مراسم عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.
فیروزفر با اشاره به اینکه ضدعفونی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک در  در برگزاری همه مراسم‌ها اجباری است،گفت: قطعا این ملزومات در مراسم رعایت خواهد شد.
رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان همچنین از ممنوع شدن برگزاری مراسم یوم‌العباس به شکل سنوات گذشته خبر داد و گفت: امسال مراسم یوم‌العباس در قالب کمک مومنانه خواهد بود.
وی با بیان اینکه از مردم درخواست داریم که نذورات خود را به شماره حساب حسینیه اعظم زنجان واریز کنند، گفت: در همین راستا امسال نذورات به این شکل جمع‌آوری خواهد شد.
فیروزفر با اشاره به اینکه یکی از خصوصیات بارز یوم‌العباس معرفی زنجان به عنوان دومین قربانگاه بوده است، تصریح کرد: البته در کنار این موضوع ذبح نیابتی قربانی اجرایی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سال قبل ۴۰۰ خادم در بخش کشتارگاه فعالیت داشتند، گفت: امسال این موضوع را نخواهیم داشت، پس اگر صاحب نذری حتی برای یک روز خاص نذر داشته باشد حسینیه اعظم زنجان آمادگی ادای آن را دارد.
رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان با اشاره به اینکه امسال همه خانه‌ها حسینیه و هیأت خواهد بود،گفت: امیدواریم امسال هم محرمی پرشور داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه امسال حسینیه اعظم زنجان پذیرایی از میهمانان را نخواهد داشت، گفت: امسال حتی مراسم یوم‌العباس در قالب طرح مومنانه خواهد بود.
فیروزفر از هدف‌گذاری برای تهیه ۱۱۰ هزار بسته خبر داد و گفت: تاکنون ۳۰ هزار بسته از آن تهیه شده است.
رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان همچنین درباره پذیرایی ماه محرم نیز افزود: امسال هیچ پذیرایی و پذیرش مهمانی در حسینیه اعظم زنجان نخواهیم داشت.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.