پ
پ

امام جمعه ابهر:

پیوندهای محکمی بین عاشورا و مهدویت وجود دارد

امام جمعه ابهر از وجود صدها روایت خبر داد که در آن امام زمان (عج) فرزند نهم امام حسین (ع) معرفی شده است و افزود: این روایت‌ها و معرفی شدن امام عصر (عج) به عنوان خونخواه سیدالشهدا بیانگر پیوند بین عاشورا و مهدویت است.

به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان، جعفر رحیمی پنجشنبه شب در جمع عزاداران حسینی با اشاره به مشترک بودن دیدگاه ظهور منجی در این عالم اظهار داشت: فقط در مورد جزئیات این موضوع اختلاف نظرهایی در بین معتقدان به ادیان وجود دارد.

وی به ابراز ارادت پیامبر و ائمه به امام عصر(عج)  اشاره و اضافه کرد: همه این بزرگان عشق و علاقه خود را به امام زمان که بر پا کننده عدل در زمین است عرضه داشته‌اند.

امام جمعه ابهر با تشریح خصوصیات لازم برای بهره‌مندی از محضر امام عصر (عج) تاکید کرد: یادمان باشد بدون رعایت قوانین الهی همچون پرداخت خمس، قطع رحم  و داشتن تکبر نمی‌توان از فضایل این امام عزیز بهره‌مند شد.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم به امام زمان متصل شویم باید زندگی ما با آن عزیز سنخیت داشته باشد.

حجت‌الاسلام رحیمی از وجود صدها روایت خبر داد که در آن امام زمان (عج) فرزند نهم امام حسین (ع) معرفی شده است و افزود: این روایت‌ها و معرفی شدن امام عصر (عج) به عنوان خونخواه سیدالشهدا بیانگر پیوند بین عاشورا و مهدویت است.

وی یاد کردن امام حسین (ع) در آغاز قیام توسط امام زمان(عج)، همانند بودن یاری امام زمان (عج) با امام حسین (ع) و برعکس، مشترک بودن القاب بین این دو بزرگوار، نام بردن از امام زمان (عج) در زیارت عاشورای امام حسین (ع)، مشترک بودن پایگاه قیام، کامل بودن نماز در کربلا و حرام بودن تربت همه به غیر از امام حسین (ع) را نمونه‌ای از اشتراکات موجود بین این دو بزرگوار عنوان کرد که در ورایات آمده است.

امام جمعه ابهر با تقدیر از گریه کنندگان برای امام حسین (ع) تنها امامی که در دعای توسل به عنوان شهید خطاب می‌شود، خاطرنشان کرد: گریه برای این بزرگوار به معنی بیعت با 124 هزار پیامبر است.

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.