پ
پ

 

حجت الاسلام سرابی

تقوا تنها چیزی است که موجب سعادت انسان می شود( روز هفدهم)

حجت الاسلام سرابی گفت: تقوا تنها چیزی است که موجب سعادت انسان می شود

به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان؛ حجت الاسلام سرابی روز هفدهم ماه مبارک رمضان در جمع روزه داران زنجانی با اشاره به شرایط مقبولیت نماز اظهار کرد: این امر نیازمند وجود شرایطی است.

وی با اشاره به اینکه برخی از نمازهای انسان اقامه می شود، ولی حواس شخص جای دیگر است، تصریح کرد: ابوعلی سینا همواره برای حل مسائل علمی نماز می خواند و از خداوند استطاعت می جست.

این استاد حوزه علمیه با تاکید برداشتن طمانینه در خواندن نماز تصریح کرد: انسان باید نماز را در آرامش کامل بخواند.

وی همچنین با تاکید بر دائم الوضو بودن انسان اضافه کرد: وضو مقدمه نماز است، و داشتن وضو موجب گناه نکردن می شود.

حجت الاسلام سرابی با بیان اینکه وضو گرفتن به منزله عبادت است، گفت: وضوتنها برای نماز نیست و در حالت عادی نیز می توان وضو گرفت و بسیار هم خوب است.

وی با انتقاد از برخی نمازهایی که بدون حضور قلب اقامه می شود، بیان کرد: برخی از افراد همه امور فراموش شده خود را در زمان نماز به یاد می آورند که این امر برای یک نمازگزار اصلا مطلوب نیست.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به سنگین شدن گناهان افزود: برخی از ما روزی بوده که نه تنها ثواب نکرده ایم، بلکه چند گناه را هم مرتکب شده ایت.

وی با اشاره به اینکه باید در این ماه نسبت به جبران خطاهای گذشته اقدام کنیم، اضافه کرد: برخی از کارهایی که ما انجام می دهیم با تفکر شیعی اصلا جور نیست.

وی با تاکید بر همکاری و هماهنگی در برگشتن به مسیر زندگی درست تصریح کرد: تقوا تنها چیزی است که موجب سعادت انسان خواهد شد.

حجت الاسلام سرابی با اشاره به اینکه تقوا یعنی باز کردن چشمان و داشتن سبک زندگی به سیره ائمه معصومان (ع) است، گفت: تقوا شامل همه مراحل زندگی انسان است.

وی با تاکید بر انجام واجبات اضافه کرد: کسی که واجبات را رها کرده و مستحبات را انجام می دهد، در خواب غفلت است.

این استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: کسانی که در خواب هستند، زمانی از خواب بیدار می شوند که از این دنیا رخت بسته و به دیار آخرت می روند و این بیداری به دردی نمی خورد.

 

 

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.