پ
پ

كتابخانه عمومي سيد الشهدا حسينيه اعظم زنجان در يكي از محله هاي قديمي و جنوب شهر زنجان واقع شده است .در تاريخ 24/4/1389 همزمان با میلاد  امام حسین (ع) افتتاح شده و تنها كتابخانه موجود در اين محل مي باشد .  اين كتابخانه 1000 متر و دريك طبقه در كنار مسجد حسينيه اعظم زنجان واقع شده است . احداث کتابخانه یکی از مهم ترین دغدغه های هیأت امنای حسینیه اعظم بوده که با عنایات امام حسین(ع) به تحقق پیوسته است. و امروزه مورد استقبال اقشار مختلف فرهنگی شهرمان از جمله دانشجویان ، طلاب ، دانش آموزان و..  قرار گرفته است. و آمار ارائه شده توسط مسئولین کتابخانه گواهی است بر مدعای ما که حکایت از استقبال اقشار فرهنگی شهرمان در بکار گیری از  این کتابخانه میباشد.
تعداد اعضا كتابخانه تا تاريخ 25/10/1389 ششصدو سيزده نفر(613) مي باشد.
اعضا كودك 104 نفر ، راهنمايي 96، متوسطه وپيش دانشگاهي 162نفر ديپلم 99 ،فوق ديپلم 24، كارشناسي 118، كارشناسي ارشد 9 و دكترا 1 نفر مي باشد.

مخزن كتابخانه
مخزن كتابخانه دربين سالن خواهران و برادارن واقع شده است و حدودا داراي 25000 جلد كتاب مي باشد .ازاين تعداد كتاب 10649 عنوان و 12059 نسخه كتاب وارد رايانه گرديده است .

بخش امام حسين شناسي
اين كتابخانه داراي بحش جداگانه امام حسين شناسي ميباشد و كتبي را كه در زمينه امام حسين و واقعه عاشورا ميباشد را شامل مي شود .اين بخش تاكنون داراي 700 عنوان كتاب مي باشد . و در آینده نیز تجهیز تر خواهد شد.

بخش كودك
اين بخش در مكان مجزا از سالن كتابخانه واقع شده است. که داراي 104 عضو مي باشد . و کتابهای ویژه کودکان از جمله داستانی و علمی تعبیه شده که مورد استقبال کودکان است از جمله برنامه ها در این مکان اجرای قصه گویی و داستان گویی توسط مسئولین مربوطه می باشد.

بخش سایت اینترنتی (کافی نت)
در این بخش که مجهز به 10 دستگاه کامپیوتر میباشد محلی برای استفاده پژوهشگران و دانشجویان است و توانسته است جای خود را در عرصه تکنولوژی و فضای سایبری به خوبی پیدا کند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.