پ
پ

همزمان با ایام  ولادت حضرت علی (ع) و هفته جهاد کشاورزی مجتمع کشت و صنعت مصباح حسينيه اعظم در دو فاز زراعت و باغی به ترتيب با مساحت 33 و 8 هکتار در5 کيلومتری جاده زنجان – بيجار با حضور استاندار زنجان و مسئولین استانی افتتاح شد.

استاندار زنجان در مراسم بهره‌برداري از مجتمع كشت و صنعت مصباح حسينيه اعظم زنجان اظهار داشت: با جديت مسئولان حسينيه اعظم زنجان در كارهاي اقتصادي به ويژه در فعاليت‌هاي كشاورزي اين مجتمع افتتاح مي‌شود.
محمد رئوفي‌نژاد با بيان اينكه مردم بايد بدانند كه حسينيه اعظم زنجان علاوه بر برگزاري مراسم‌ معنوي مختلف به ويژه در هشتم محرم فعاليت‌هاي عام‌المنفعه زيادي انجام مي‌دهد كه در اين راستا از اين زمين براي توسعه و تقويت فعاليت‌هاي آن استفاده مي‌شود.
وي تصريح كرد: توجه به فعاليت‌هاي كشاورزي از بخش‌هاي مهم و از تاكيدات دولت است كه خوشبختانه اين مجتمع نيز ظرفيت‌هاي لازم را براي توسعه اين بخش دارد.
استاندار زنجان بر لزوم حصاركشي اين مجتمع تاكيد كرد و گفت: تابلوي نام مجتمع در دو طرف آن قرار گيرد تا مردم بيشتر با فعاليت‌هاي حسينيه اعظم زنجان آشنا شوند.
وي با بيان اينكه استان زنجان داراي ظرفيت‌هاي خوب كشاورزي است، تصريح كرد: بايد تلاش كنيم تا از اين ظرفيت‌ها به خوبي استفاده شود.
عضو هيئت امناي حسينيه اعظم زنجان نيز در اين مراسم بيان كرد: يكي از رويكردهاي هيئت امناي حسينيه اعظم زنجان در سال جهاد اقتصادي توجه به منويات مقام معظم رهبري است كه رويكرد اقتصادي و توسعه آن را در دستور كار قرار داده است. 
 این پروژه کشاورزی  شامل بخش زراعت به مساحت 33 هکتار و نوع آبياری آن کلاسيک ثابت و نوع کشت جو می باشد. برای اجرای اين طرح در مجموع 510 ميليون ريال اعتبار دولتی و 510 ميليون ريال از حسينيه اعظم اختصاص يافته  همچنين در بخش باغ در مجموع 320 ميليون ريال هزينه شده است و مساحت اين مجموعه 8 هکتار و نوع کشت آن سيب می باشد.رحيم حاج‌نايبي هدف از اجراي اين طرح را بهره‌برداري از 72 هكتار از اراضي بخش كشاورزي عنوان كرد و افزود: ايجاد اشتغال و درآمدزايي براي مجموعه از ديگر اهداف راه‌اندازي مجتمع محسوب مي‌شود.
وي گفت: 34 هكتار از اين پروژه در سال گذشته به صورت زراعي به بهره‌برداري رسيده و امروز نيز هشت هكتار از اين مجموعه به بهره‌برداري مي‌رسد.
عضو هيئت امناي حسينيه اعظم زنجان يادآور شد: يك هكتار از اين اراضي به نهالستان و يك هكتار براي راه‌اندازي مجموعه گلخانه‌اي اختصاص داده شده است كه در فازهاي بعدي به بهره‌برداري مي‌رسد.
وي با بيان اينكه پرورش ماهي به روش مدار بسته و پرورش گل و گياه و قارچ از ديگر برنامه‌هاي اين مجموعه است، افزود: سيستم باراني كلاسيك ثابت در 34 هكتار از اراضي صورت گرفته و 4 هزار و 500 اصله نهال نيز غرس شده است.
وي با اشاره به اينكه 10 هزار اصله نهال براي توليد سيب مارلينگ در نظر گرفته شده است، يادآور شد: طرح گلخانه و پرورش ماهي نيز در دستور كار قرار دارد.
حاج‌نايبي خاطرنشان كرد: پروژه‌هاي اين مجموعه در طي سه سال به بهره‌برداري مي‌رسد كه نياز به مساعدت مسئولان جهاد كشاورزي براي صدور مجوزهاي لازم، مساعدت بانك كشاورزي و ساير ارگان‌هاي ذيربط دارد. 

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.