پ
پ

alt

واقعه كربلا نتيجه تعبير انحرافي و تحريف اسلام ناب محمدي است.

به گزارش روابط عمومي حسينيه اعظم زنجان، حجت الاسلام سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل صبح دوشنبه در جمع عزاداران حسینیه اعظم ، با بیان اینکه دین اسلام و ائمه معصومین همواره در طول تاریخ از  جانب تعبیر و تحریف دین ضربه خوردند، افزود: حضرت علی(ع)، حضرت زهرا(س)، حضرت امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و سایر ائمه معصومین قربانی تعبیر غلط از دین و مفاهیم قرانی و احادیث پیامبر بوده است

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، حادثه کربلا را محصول تعبیر غلط از دین و نبود مرجعیت دینی عنوان کرد و گفت: کربلا محصول تعطیلی مرجعیت دینی بود و نبود مرجعیت دینی موجب شد ضربات سختی به پیکره نظام اسلامی وارد شود.

وی با بیان اینکه زمانی که دشمن سلاح تعبیر را در دست گرفت و دین اسیر فتنه گران شد، افزود: زمانی که فتنه گران تعبیر غلط را در دین وارد کردند دین اسیر شد و زبان دین بسته شد.

حجت الاسلام عاملی افزود: دین اگر در دست اشرار باشد لباس بدعت و اشتباه بر تنش می کنند و تمام مصیبت ها و معضلات جامعه اسلامی بوسیله تعبیر غلط از دین است.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه وقتی غدیر و مرجعیت دینی تعطیل می شود و تربیت و تعلیم اسلامی از بین می رود افزود: تعبیر غلط از دین موجب شد دین بازی و ابزاری در دست فتنه گران برای رسیدن به اهداف شوم خود شد.

حجت الاسلام عاملی هر مکتب و دین را دارای دو فرایند تنزیل و تعبیر عنوان کرد و با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) همواره جامعه اسلامی را از تعبیر برحذر می داشتند، افزود: وقتی مرجعیت دینی در جامعه تعطیل می شود با دین و قرآن می شود هر کاری را انجام داد.

وی نگاه به تاریخ اقوام و مذاهب مختلف را تاکیدی بر تاثیر منفی تعبیر در جوامع و میان امت ها دانست و گفت: مسیحیت، یهود و بسیاری از ادیان آسمانی قربانی تعبیر و تحریف شده اند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل به  فرایند سیاسی حال حاضر در ایران اشاره کرد و با انتقاد از تعبیر و تحریف در سخنان و بیانات رهبر فقید انقلاب اسلامی گفت: هنوز از زمان حضرت امام خیمنی(ر) زیاد فاصله نگرفته ایم که دو جناح سیاسی کشور تعبیرات مختلف از نظرات و فرامین ایشان دارد.

امام جمعه اردبیل افزود: دین اسلامن در زمینه مقابله و ایستادگی در مقابل کج فهمی های دینی تاکید دارد.

وی با بیان اینکه کج فهمی و تعبیر از دین همواره در طول تاریخ وجود داشته است، تاکید کرد: اگر ما دنیا را هم مسلمان کنیم دعوا در جهان تمام نخواهد شد چون تعبیر و تحریف همیشه وجود دارد.

حجت الاسلام عاملی، تعبیر و تحریف در مورد آیات، احادیث و روایات در مورد حجاب را به عنوان یکی از موارد تعبیر در جامعه  امروز عنوان کرد و  گفت: متاسفانه کسانی که در زمینه حجاب نظر می دهند آیات  را با تعبیر و تحریف بیان می کنند.

نماینده ولی فقیه در اردبیل افزود: امام حسین(ع) با خون خود آیه های قرآن و مرجعیت دینی را احیا کرد و تعبیرهای غط و تحریف را از این عرصه دور ساخت.

حجت الاسلام عاملی امام حسین(ع( با شهادت خود مانع از تحریف و تعبیر غلط در دین شد افزود:  اقتدار و عزت امروز شیعه در جهان مدیون شهادت امام حسین(ع)است.

وی تاکید کرد: ائمه معصومین همواره فدای کج فهمی های دین شده اند.

امام جمعه اردبیل در ادامه بر لزوم توجه به مرجعیت فرهنگی در جامعه اسلامی تاکید کرد و نبود این مرجعیت در جهان اسلام را به عنوان عامل رسوخ استکبار در عرصه های مختلف دینی مسلمانان عنوان کرد و افزود: غرب مدعی  در داشتن مرجعیت فرهنگی است و نداشتن مرجعیت فرهنگی موجب سوء استفاده استکبار از این موضوع شده است و فرقه های و مذاهب دروغین را ایجاد کرده است.

حجت الاسلام عاملی با بیان اینکه اقتدار و عزت ملت بزرگ ایران همواره آمریکا و دنیای غرب را در برنامه ریزیهای خود علیه ایران اسلامی با شکست مواجه کرده است، افزود: ملت ایران با بصیرت 34 ساله خود همه نقشه ها و تعبیرها و تحریف ها در دین اسلام را با شکست مواجه خواهند کرد

 

جهت  دانلود صوتی این مراسم کلیک نمایید.


ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.