پ
پ

حجت الاسلام حاج علی اکبری، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور، در حاشیه بیستمین اجلاس سراسری نماز به خبرنگار شبستان در بوشهر گفت: نقش مسجد در فرهنگ عمومی باید به گونه ای ایفا شود که ضمن برآورده کردن نیازها و خواسته های مردم، جوانان را نیز جذب کند و برای معرفی این شرایط ضرورت ایجاد برنامه ریزی و طراحی برنامه های فراگیر و مستند بجد احساس می شود.
 

وی افزود: موضوع اجلاس نماز پی گیری بیاناتی است که رهبر معظم انقلاب سال گذشته در بیرجند به آن اشاره کرد و آن پیام برنامه ریزی جامع برای رسیدن به وضعیت مسجد مورد تایید اسلام بوده و تعبیر مقام رهبری از آن پیام این بود که مسجد طراز اسلام است.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور افزود: از مسجد به عنوان خانه مردم و خدا، محل عبادت، سیاست و مکانی یاد می شود که در آن همچنان که به آخرت اندیشیده می شود به جهان نیز چشم دوخته شده است.
 

وی خاطر نشان کرد: در زمینه ترویج فرهنگ مسجد رسانه ها باید توقع مردم را از مسجد با توقع خداوند و پیامبران هماهنگ و نزدیک کنند، طوری که با برنامه های مسجد الگوی اسلامی اجرا شود.
 

حجت الاسلام حاج علی اکبری، اظهار داشت: برنامه ریزی به منظور تقویت مدیریت مساجد برای ائمه جمعه، برگزاری نشست ها در قالب برنامه های آموزشی، ساماندهی و تقویت دیدگاه ها و بروز رسانی اطلاعات از برنامه های مد نظر این مرکز است.

 

پایان پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.