پ
پ

معاونت عمرانی :
از حدود ۳ دهه گذشته و با توجه به حضور پرشور مردم در مراسمات حسینیه اعظم خصوصاً دهه محرم ، طرحی توسط هیئت امناء وقت ، در قالب توسعه حسینیه اعظم به سازمان اوقاف ارائه گردید ، که پس از بررسی‌های لازم و مشاوره با چندین شرکت معتبر و تصدی حدود ۴۵ پلاک ثبتی از منازل مسکونی اطراف حسینیه با زمینی به مساحت ۸۲۰۰ متر مربع ، نهایتاً در سال ۱۳۷۸ کلنگ طرح توسعه حسینیه اعظم در ۳ فاز اولیه توسط آیت‌الله موسوی امام جمعه فقید زنجان به زمین زده شد. با توجه به هزینه بسیار بالا و همچنین تنوع مراکز ساختمانی شامل بخشهای مسجد مردانه و زنانه ، زائرسراها ، سفره خانه ، خادم‌سرا ، کتابخانه ، دارالشفاء ، صندوق قرض الحسنه ، پایگاه مقاومت بسیج، سالن آمفی تئاتر، سرویسهای بهداشتی و مجموعه تجاری، اداری و خدماتی بحمدا… در فاز ۱ و ۲ بخشهای عمده آن مورد بهره‌برداری قرار گرفته و فاز ۳ آن نیز بزودی مورد بهره‌برداری قرار میگیرد . مساحت کل فازهای اجرا شده تاکنون ۱۲۰۰۰‌متر مربع و هزینه صرف شده بیش از ۳۵‌میلیارد ریال بوده است.
البته مدیران، کارشناسان و مهندسین مشاور حسینیه اعظم با نگاهی به ضرورتها و نیازهای سالهای آینده ، طرح جامع توسعه این مکان مقدس را در دست مطالعه و بررسی دارند.

معاونت تدارکات و پشتیبانی :
این معاونت وظیفه لیست‌برداری از اموال ، نگهداری از آنها ، تهیه و خرید لوازم و تجهیزات لازم و مصرفی در حسینیه اعظم را در طول سال بر عهده دارد.

دارالشفاء:
دارالشفاء حسینیه اعظم زنجان به همت هیئت‌امناء ، پایگاه مقاومت بسیج مسجد ، دانشگاه علوم پزشکی و برخی از پزشکان متعهد این شهر ، همه ساله در ماه محرم فعالیت خود را به مدت ۱۵ روز و با ارائه خدمات تماماً رایگان به اقشار مختلف خصوصاً قشر آسیب‌پذیر جامعه آغاز می‌نماید. البته در آینده نزدیک و با تکمیل ساختمان جدید‌دارالشفاء در ۳ طبقه و به مساحت ۷۰۰‌متر مربع و ایجاد بخشهای رادیولوژی ، آزمایشگاه ، اتاقهای معاینه و تزریقات و بخش دندانپزشکی این خدمات در طول ایام سال و بصورت شبانه‌روزی ارائه خواهد شد.

صندوق‌قرض‌الحسنه :
این صندوق با هدف ترویج سنت نیکوی قرض‌الحسنه و ایجاد حس تعاون در بین همشهریان و تامین بخشی از نیازهای اولیه مردم از طریق اعطای وام قر‌ض الحسنه در مهرماه۱۳۸۰ افتتاح گردید و تا کنون با سپرده پذیری و حمایتهای مستقیم مالی حسینیه اعظم توانسته است، ۱۲۰۰۰ فقره وام قرض الحسنه به مبلغ بیش از ۵۵میلیارد ریال به متقاضیان اعطاء نماید.

پایگاه ۱۳ حسینیه اعظم :
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و فرمان حضرت امام خمینی مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین ، پایگاه ۱۳ حسینیه اعظم با استعانت از خداوند متعال فعالیت خود را در جوار این مسجد آغاز کرد. از اهم فعالیتهای این پایگاه صیانت از ارزشهای انقلاب اسلامی در قالب اعزام جوانان بسیجی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل ، جذب نیروهای متعهد مردمی در جهت تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی ، حفظ و بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و یاور هیئت امناء حسینیه اعظم در جهت هر چه باشکوهتر برگزار شدن برنامه‌ها و مراسم این مسجد بوده و هست . لازم به ذکر است در سالجاری واحد خواهران پایگاه مقاومت ام‌ابیها نیز بصورت مستقل در جوار این حسینیه تاسیس گردیده است.

سمعی و بصری :
واحد سمعی و بصری حسینیه اعظم زنجان با داشتن تجهیزات لازم در خصوص ساخت نماهنگ ، فیلم کوتاه و پیام آگهی و همچنین ضبط ، تدوین ، پخش ، و ارائه فیلم‌ها ، تصاویر از حسینیه اعظم در قالبها و فرمتهای مختلف به عموم علاقمندان ارائه خدمت می‌نماید.

روابط عمومی:
این واحد مسئول کلیه ارتباطات با عموم مردم با وسایل ارتباطی میباشد. از وظایف این واحد انتشار نشریه مصباح حسینیه اعظم، اطلاع رسانی مراسمات از طریق پیام کوتاه، پاسخگویی به پیامهای رسیده، راهنمایی زائرین در مراسمات، ارسال بسته های صوتی و تصویری از طریق سامانه بلوتوث، مدیریت سایت اینترنتی مسجد، نظرسنجی، برگزاری مسابقات فرهنگی میباشد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.