پ
پ


حجت الاسلام بابایی؛

امام شناسی راهکاری قطعی برای انجام مسئولیت‌ها و عملکرد درست است

حجت الاسلام بابایی گفت: امام شناسی راهکاری قطعی برای انجام مسئولیت‌ها و عملکرد درست است.

به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان، حجت الاسلام بابایی در مراسم باشکوه دعای ندبه حسینیه اعظم زنجان ضمن اشاره به فرازی از خطبه های نهج البلاغه اظهار کرد: آن کسانی که عالم هستند، از علم خود استفاده نمی‌ کنند، ولی نفعی از علم خود نمیبرند، کسانی که جاهل هستند و وظیفه دارند، بروند یاد بگیرند اما از علم سوال نمی کنند، مسئولیت خود را به درستی انجام نداده اند.

وی خاطر نشان کرد: گناه و معصیت در همه زمان ها بوده است، برای مثال زمان حضرت علی (ع) پس از زمانی که ایشان به صحنه آمدند، این خطبه‌ها را خواندند و شرایط زمان را بیان کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه با استناد به سخنان حضرت علی (ع) در زمینه اینکه برخی از مردم به گناه طغیان کرده اند، اضافه کرد: در همه زمان ها ظالم بوده و هست و اینها از اول خلقت آدم با فاصله چند سال شروع شده و در آینده نیز خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه شرایط زمان ما یک شرایط استثنایی نیست، گفت: همیشه خوب و بد وجود داشته است، و همواره همه پیامبران از وضعیت زمانه خود گلایه کرده اند.

حجت الاسلام بابایی با اشاره زمان زندگی پیامبران افزود: در هیچ برهه ای از زمان دیده نشده پیامبری که تبلیغ کند و راضی باشد و همیشه این وضعیت بوده است.

وی با بیان اینکه تنها استثنا از این وضعیت حکومت امام زمان (عج) است، اضافه کرد: بعد از هر گمراهی پیامبر دیگری آمده است و راه پیامبر پیشین خود را ادامه داده است.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: وقتی انحرافات به اوج میرسد پیامبر جدیدی می آید، اما نباید فکر کنیم که دوره آخرالزمان استثنایی است و این منجر به فراموش شدن مسئولیتهایمان شود.

وی با اشاره به بهانه های انسان ها برای انجام ندادن مسئولیت بیان کرد: همیشه انسان ها می گویند که وضعیت بحرانی است و با همین بهانه می خواهند کسی از آنها انتظار پاک بودن نداشته باشد.

حجت الاسلام بابایی در ادامه با اشاره به وضعیت زندگی پیامبر اکرن (ص) و علت نافرمانی افراد از ایشان گفت: در این زمان نیز افراد به بهانه های واهی که وجود و حضور پیامبر اکرم (ص) استثنایی است از ایشان پیروی نکردند.

وی با تاکید بر عدم در نظر گرفتن شرایط به صورت بحرانی و استثنایی اضافه کرد: قبل از ما بشر در این مسیر بوده است و و شرایط زندگی ما غیرطبیعی نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به برخی از انحرافات موجود گفت: با بد شدن یک هزار نفر و یا صد نفر همه دنیا بد نشده است، بلکه ارزش زمان و دنیا با کسانی است که خوب هستند و روح زمان یک انسان کامل است.

وی خاطر نشان کرد: ما نمی توانیم بگوییم دنیا بد شده است و مسئولیت خود را انجام ندهیم، و هیچ کس حق ندارد نسبت به آینده بد بین باشد، با وجود شخصیت‌هایی مثل امام خمینی (ره) که در بدترین شرایط به رشد رسیدند.

حجت الاسلام بابایی با بیان اینکه در هیچ زمانی نمی توان قضاوت عمومی کرد، گفت: امام شناسی کمک شایانی به شناخت مسئولیت ها خواهد کرد.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) در زمینه شناخت امام زمان خود بیان کرد: به گفته ایشان وقتی امام خود را شناختیدبرای عمل در ورودی پیدا کرده‌اید و وقتی امام خود را شناختی عمل درست انجام بده که قبول خواهد شد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: کسی که امام خود را شناخت ممکن نیست به سوی بدی ها برود چرا که بر اساس گفته امام خود که راه درست است، عمل می کند.

وی خاطر نشان کرد: در هر زمان برای انجام دادن مسئولیت و انجام عمل صحیح باید امام خود را شناخت.

حجت الاسلام بابایی در تعریف امام گفت: امام کسی است که هر کس در برخورد با وی یک وعده دو طرفه دارد و قرار است که شخص و امام به یک نقطه مشترک برسند و این وعده به صورت لزوم باید دو طرفه باشد.

وی خاطر نشان کرد: در همه برهه های زمانی نیز همین بوده است، هر وقت مردم به سمت امامان رفتند، امام نیز به سمت آنها رفته است که از جمله مثال های آنها عملکرد امیرالمونین (ع)، امام حسین (ع)، امام حسن مجتبی (ع) بوده است.

وی ادامه داد: باید به سمت امام حس نیاز کرد و به سمت او رفت و هرجا که شخص رسید، بقیه آن با امام معصوم (ع) طی خواهد شد.

 

 

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.