پ
پ

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه حضرت زینب (س) از لحاظ زهد و تقوا، علم و دانش و عبادت سرآمد بودند، گفت: حضرت زینب (س) موجب ماندگاری واقعه عاشورا شدند.

به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان، حجت‌الاسلام جعفر جنتی عصر امروز در همایش رهروان زینبی اظهار کرد: در هر نقشی که مردان در ساختن تاریخ اسلام تاثیر داشتند، بانوان هم با حفظ حدود و موانع شرعی تاریخ‌ساز بودند.

وی با اشاره به اینکه تاریخ اسلام بر پایه مونث و مذکر بنا شده و مردان و زنان در آن نقش‌های مختلفی داشته‌اند، بیان کرد: در واقع واقعه عاشورا یک چهره در قالب خون و شمشیر و ایثار اختصاص دارد که امام حسین (ع) و یارانش به نحو اکمل آن را به پایان رساندند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تشریح کرد: چهره دیگر کربلا بعد تاریخ‌سازی آن است که این بعد نیز توسط حضرت زینب(س) تکمیل و در تاریخ جاودانه شد.

جنتی با اشاره به شخصیت حضرت زینب (س) افزود: حضرت زینب(س) از زمان تولد دارای فضل و کمالات بسیاری بودند و در زهد و تقوا، علم و دانش و عبادت سرآمد بود اما ایشان در تاریخ اهل بیت (ع) مورد ظلم قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه نقش حضرت زینب (س) در واقعه کربلا بسیار تاریخی و تاثیرگذار بود، اضافه کرد: اگر حضرت زینب(س) و بیمار مصلحتی کربلا یعنی امام سجاد (ع) نبودند، پیام عاشورا به دست ما نرسیده بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به مصائب وارده به حضرت زینب (س) بیان کرد: ایشان در واقع الگوی صبر و مقاومت بودند، آن چنان که اگر مصائب ایشان به کسی دیگر وارد می‌شد، دیگر تاب و توان برنامه‌های عبادی را نداشت، اما حضرت زینب (س) در سخت‌ترین لحظات به یاد خداوند بودند.

جنتی با اشاره به اینکه حفظ حیا و عفت خط قرمز اهل بیت (ع) بود و حضرت زینب (س) نیز به این امر تأکید بسیار داشتند، گفت: در زنجان نیز که به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی معروف است، شور و شعور فقط با زبان محقق نمی‌شود و افراد باید با غیرت خود این شعار را در عمل پیاده کنند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.