پ
پ

آیت الله حسینی زنجانیآيت‌الله حسيني زنجاني:

شرط استجابت دعا پاك شدن باطن است

خطيب شب يازدهم محرم حسينيه اعظم زنجان گفت: شرط استجابت دعا پاك شدن باطن است.

به گزارش روابط عمومي حسينيه اعظم زنجان، آيت‌الله سيد محمد حسيني امشب در جمع عزاداران حسيني شيعه را مكتب و راه و روش زندگي دانست و اظهار داشت: پيروان اين مكتب بايد زندگي خود را با اين مكتب تطبيق دهند تا از امتيازات وعده داده شده از جمله شفاعت بهره‌مند شوند.

وي قلب سالم و خالي از كينه و غش و دغل بازي را از خصوصيات شيعه عنوان كرد و افزود: با ادعا نمي‌توان شيعه شد.

خطيب حسينيه اعظم زنجان با بيان اينكه قرآن هدف از دين را تغيير خٌلق انسان اعلام و تصريح كرد: هيچ مكتبي نظام اخلاقي موجود در مكتب شيعه را ندارد.

وي اخلاق را سيرت باطن عنوان كرد و گفت: زندگي انسان بدون رعايت اصول اخلاقي كامل نشده و وقتي كامل مي‌شود كه پيروان دين خود را تربيت كنند.

آيت‌الله حسيني شرط استجابت دعا را پاك شدن باطن دانست و ادامه داد: با كينه توزي و خرده حساب‌ها در باطن نبايد انتظار استجابت دعا داشت.

وي اصلاح سيرت را هدف فرستادن دين اعلام كرد و افزود: دين تزكيه را مقدم بر علم مي‌داند، يعني اينكه اول بايد انسان بود بعد عالم شد.

اين مرجع تقليد ايمان را عامل پالايش درون برشمرد و تاكيد كرد: صفات رذيله براي انسان ظلمت ايجاد كرده و ظلمت موجب كسالت براي عبادت مي‌شود.

وي قلب را عامل اتصال انسان به خداوند اعلام كرد و افزود: قلب آلوده مانع اتصال مي‌شود.

آيت‌الله حسيني با بيان اينكه نمي‌توان امور دنيا را به دليل محدوديت نمي توان به صورت 100 درصد در اختيار گرفت، تاكيد كرد: در سايه يافتن معارف دنيا و آخرت مي‌توان دنيا را آباد كرد.

وي شعار قرآن را نخست پرورش و سپس آموزش دانست و ادامه داد: قرآن زندگي انسان فاقد عقيده به خداوند را مانند زندگي حيوانات مي‌داند.

خطيب حسينيه اعظم زنجان مانوس بودن با قرآن و مفاهيم آن را دستورات از ديني عنوان و اضافه كرد: پيامبر و ائمه مسلمان را دعوت به تمسك به قرآن مي‌كنند و قرآئت حداقل 50 آيه از سفارشات موكد است.

وي تاكيد كرد: از دستورات بزرگان دين است كه مسلمان اگر با وجود قرائت قرآن احساس ظلمت مي‌كند به استغفار متوسل شده و به هنگام به رختخواب رفتن ذكر يك تسبيح استغرالله و اتوب اليه چاره ساز است.

آيت‌الله حسيني وضو را يك عبادت مستقل از نماز اعلام كرد و افزود: تكرار وضو با قصد قربةا‌الي‌الله تاثير بسيار قابل توجهي در روان انسان دارد.

وي نخوابيدن در بين طلوعين و تقسيم فرصت زندگي را از توصيه‌هاي اخلاقي براي تربيت باطن عنوان كرد و گفت: دين آمده تا خلاء باطني انسان‌ها را پر كند.

خطيب حسينيه اعظم زنجان با بيان اينكه دين انسان را از مراحل زندگي عبور مي‌دهد، ادامه داد: احساس خلاء بعد از مرگ از مواردي است كه دين در گذر از آن به انسان كمك مي‌كند.

وي تاكيد كرد: هيچ ديني به اندازه اسلام عوالم بعد از مرگ باز نكرده و توضيح نمي‌دهد.

آيت‌الله حسيني با تاكيد بر اينكه امكان لذت بردن از حلال خدا بسيار بيشتر از حرام است، افزود: مي‌توان با برنامه‌ريزي تفريحات سالم براي امور ديگر زندگي هم انرژي گرفت.

انتهاي پيام/

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.