پ
پ

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه پیام واقعه عاشورا مربوط به سال 61 هجری نیست و این راه همچنان ادامه دارد، گفت: عاشورا برای زمین و زمان پیام دارد به همین دلیل است که عزاداران برای تجلیل از شهدای کربلا هر محرم جمع می‌شوند و در این میان، تجلیل همراه با تحلیل ارزشمندتر خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پنج‌شنبه شب در جمع عزاداران حسینیه اعظم زنجان بلا و ابتلا در خلقت را فلسفه آفرینش دانست و اظهار کرد: دعا برای عدم ابتلا مستجاب نمی‌شود، ولی می‌توان دعا کرد که خدای مرا در آزمون‌ها سربلند کند.
وی با تاکید بر اینکه ابتلائات برای همه پیامبران و اولیای الهی هم بوده است، افزود: وجود آزمایش الهی به دلیل وجود درگیری در بین لشگر جهل و عقل و نفسانیات و قدرت تفکر در نهایت منجر به رشد اعتلای بشر می‌شود.
تولیت آستان قدس رضوی بر توان انسان برای یافتن جایگاه ملکوتی تاکید کرد و گفت: نکته مهم در طی این مسیر و دستیابی به جایگاه مورد نظر داشتن امام و مقتدا است.
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه قرآن کسی را که چشم دل ندارد نابینا می‌داند، ادامه داد: داشتن چشم دل به انسان بصیرت شناسایی حق و باطل را می‌دهد.
وی دادن خون قلب را از شرایط همراهی یاران امام حسین (ع) در واقعه کربلا دانست و گفت: سیدالشهدا (ع) در این راه نزدیکان خود را هم امتحان کرد که بیانگر مشخص بودن مسیر حرکت آن حضرت در همان آغاز راه است که فرمودند، برای اصلاح امت جدم قیام می‌کنم.
تولیت آستان قدس رضوی ظلم به بشر، مسلمانان، ترک امر به معروف و انجام منکر را دغدغه امروز حجت خدا در زمین، حضرت ولی عصر (عج) دانست و ادامه داد: این موضوع در مورد نایب امام زمان مقام معظم رهبری هم صدق می‌کند، چرا که ایشان هم دغدغه ظلم به مردم در نقاط مختلف جهان، ترک معروفات و انجام منکرات را دارند.
آیت‌الله رئیسی به امتداد راه سیدالشهدا توسط جوانانی به مانند شهید حججی از طریق دغدغه‌مندی برای اهداف واقعه عاشورا اشاره و تاکید کرد: این دغدغه‌مندی به معنای این نیست که این جوانان دغدغه دیگری ندارند، بلکه وی هدف والاتری مانند دفاع از حرم و دین را در زندگی خود پیگیری می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه پیام واقعه عاشورا مربوط به سال 61 هجری نیست و این راه همچنان ادامه دارد، گفت: عاشورا برای زمین و زمان پیام دارد به همین دلیل است که عزاداران برای تجلیل از شهدای کربلا هر محرم جمع می‌شوند و در این میان، تجلیل همراه با تحلیل ارزشمندتر خواهد بود.
تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه خون شهدا در جهان کنونی بیداری ایجاد کرده است، ادامه داد: این خون‌ها به جهل زدایی کمک کرده که همان امتداد جریان عاشورا است که در صدد عملی کردن پیام واقعه کربلای امام حسین (ع) است.
آیت‌الله رئیسی با باشکوه دانستن عزاداری‌های مردم استان زنجان گفت: این نوع عزاداری بی‌نام و نشان و فقط برای امام حسین (ع)، نه تنها برای کشور، بلکه برای جهان الگو شده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.