پ
پ

آیت الله کمیلی ،
مشکلات اجتماعی موجود در جامعه، ناشی از عدم آشنایی به احکام اسلام است
خطیب حسینیه اعظم زنجان در شب سوم محرم با تاکید بر گسترده بودن مسائل مربوط به احکام و فقه در اسلام گفت: بسیاری از مشکلات اجتماعی موجود ناشی از عدم آشنایی به این احکام است.
آیت الله محمد صالح کمیلی در جمع عزاداران حسینیه اعظم زنجان با اشاره به مشکلات مشهود عقیدتی موجود در بین نوجوانان و جوانان به ویژه بعد از ورود به دبیرستان و دانشگاه اظهار کرد: دلیل اغلب این مشکلات شناسنامه‌ای بودن مسلمانی خانواده‌ها به ویژه والدین است.
وی با تاکید بر اینکه معمولا کسی در کلاس معرفتی دین حضور شرکت نمی‌کند، افزود: خواندن کتاب‌های مربوط به دین در مراکز آموزشی هم به دلیل گرفتن نمره است.
خطیب حسینیه اعظم زنجان بر ضرورت عمل به شعائر دینی تاکید کرد و گفت: یکی از مسائل مهم در این حیطه موضوع تقلید است.
آیت الله کمیلی با تاکید بر گسترده بودن مسائل مربوط به احکام و فقه در اسلام گفت: بسیاری از مشکلات اجتماعی موجود ناشی از عدم آشنایی به این احکام است.
وی تاکید کرد: برخلاف تصور موجود بی‌توجهی به احکام دین اضطراب آور است.
وی با تاکید مؤکد بر لزوم انتخاب و تقلید از مرجع تقلید بعد از انتخاب بر اساس شرایط اعلامی گفت: انتخاب مراجع تقلید هم باید به مانند موارد دیگر بر اساس قوانین تعریف شده، انجام شود.
خطیب جمع عزاداران حسینیه اعظم زنجان افزود: گذراندن روزگار بدون مرجه تقلید موجب بروز اختلال در زندگی خواهد شد.
آیت الله کمیلی به مباحث مطرح شده در مورد وجود اختلاف نظر در بین فقها و مراجع تقلید اشاره کرد و گفت: با توجه به صاحب نظر بودن فقها، اختلاف نظر در بین آن‌ها طبیعی است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.