پ
پ
 
alt

 معاون عمرانی مسجد حسینیه اعظم زنجان از احداث مجتمع فرهنگی و تجاری حسینیه اعظم زنجان در منطقه پونک این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا فیروز فر شامگاه شنبه در جلسه بررسی مشکلات حسینیه اعظم اظهار داشت: طرح توسعه و عمران مسجد حسینیه اعظم زنجان آماده شده و با حمایت‌های بیشتر این طرح اجرایی می‌شود. 
وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده در مورد طرح حسینیه اعظم زنجان با توجه به قرار گرفتن آن در بافت فرسوده اجرای طرح توسعه حسینیه از اقدامات مهم هیئت امنای این مسجد محسوب می‌شود. 
معاون عمرانی مسجد حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه این طرح به عنوان طرح مذهبی و گردشگری در دستور کار مسجد حسینیه قرار دارد، افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای این طرح انجام شده است. 
وی به عقد قرار داد با شهرداری در خصوص اجرای این طرح خاطرنشان کرد: فاز نخست آن در قالب مطالعات انجام شده و در قالب 250 صفحه به دبیرخانه کمیسیون ماده 5 ارائه شده است. 
فیروز‌فر با بیان اینکه این طرح در کمیته کار استان نیز مطرح شده است، افزود: نظر نمایندگان سازمان‌ها در خصوص طرح اخذ شده و امیدواریم با تصویب این طرح شاهد اجرایی شدن آن باشیم. 
وی با اشاره به مشکلات تملک پلاک‌های قرار گرفته در این طرح بیان داشت: فقدان طرح مصوب اجرای تملک‌ها به تاخیر انداخته است. 
معاون عمرانی مسجد حسینیه اعظم زنجان تصریح کرد: با توجه به این امر که در محدوده اجرای این طرح، طرح‌های قدیمی همچون حمام، برج و بارو، خانه‌های ضیایی، شیخ‌الاسلام و مسجد قدیمی حسینیه اعظم قرار گرفته است، با مطالعات انجام شده برای اجرای طرح مشکلی وجود ندارد. 
وی با اشاره به وجود بناهای فرسوده در بخش غربی این طرح تصریح کرد: یکی از پیامدهای اجرای این طرح اصلاح بافت فرسوده این منطقه است. 
فیروز‌فر از احداث مجتمع فرهنگی و تجاری حسینیه اعظم زنجان در منطقه پونک خبر داد و یادآور شد: این منطقه به دلیل تراکم جمعیت بالا مکان مناسبی برای ارائه خدمات حسینیه اعظم زنجان به مردم است. 
وی ایجاد اشتغال را از اهداف احداث این مجتمع عنوان کرد و افزود: ارائه محصولات حسینیه اعظم زنجان علاوه بر ایجاد اشتغال موجب رونق منطقه می‌شود. 
معاون عمرانی مسجد حسینیه اعظم زنجان بر لزوم در نظر گرفتن زمینی مناسب برای احداث مجتمع فرهنگی و تجاری حسینیه اعظم زنجان تاکید کرد و یادآور شد: با احداث این مجموعه برنامه‌های مختلفی قابل اجرا است. 
وی با بیان اینکه هزینه 100 میلیون تومانی ساخت نماد حسینیه اعظم زنجان برای تکمیل سالن اجتماعات این مجموعه اختصاص می‌یابد، افزود: در حال حاضر احداث این سالن به دلیل کمبود اعتبارات تکمیل نشده است. 
فیروز‌فر طرح توسعه حسینیه اعظم زنجان از مصوبات ستاد بافت فرسوده برشمرد و خاطرنشان کرد: از ضلع جنوب شرقی این طرح آغاز می‌شود.از دی ماه سال 1385 به منظور هدفمند کردن فعالیت‌های عمرانی حسنیه اعظم زنجان از حضور اساتید و متخصصان مجرب دانشگاهی استفاده می‌شود. 
 معاون عمرانی حسینیه اعظم زنجان افزود:  فعالیت‌های عمرانی حسینیه اعظم زنجان با کمک‌های مردمی در گذشته روند خوبی را دنبال کرده و در سال‌های اخیر توسعه همه جانبه این مسجد با نگاهی جدی به مسائل شهرسازی و معماری دنبال می‌شود.  
وی یادآور شد: همچنین در زمینه توسعه مسجد با مسؤلان استانی مذاکراتی انجام گرفته است، که این طرح در حال مطالعه و تکمیل است. 
فیروزفر با اشاره به چشم‌انداز پنج ساله توسعه حسینیه اعظم‌ گفت: حسینیه اعظم می‌تواند به عنوان یک الگو نقش خود را در توسعه شهری به ویژه در حل برخی مشکلات بافت فرسوده شهر ایفا کند که در این راستا همکاری مسؤلان بسیار مثمر ثمر است.

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.