پ
پ

رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: جمع وجوه نذورات نقدی و فروش احشام این حسینیه از آغاز تا دهم محرم سال‌جاری 4 میلیارد و 200 تومان بوده است.

محمدجواد غم‌پرور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی حسینیه اعظم با اشاره به اینکه بسیاری از مردم اقدام به اهدای وجه نقدی قربانی‌های نذری خود به حسینیه اعظم می‌کنند، اظهار کرد: در 10 روز گذشته از محرم سال جاری، وجوه نقدی 2 هزار و 292 راس گوسفند به حسینیه اعظم اهدا شده است.

وی تعداد گوسفندان زنده اهدا شده توسط مردم به حسینیه اعظم زنجان را 4 هزار و 657 راس اعلام کرد و افزود: 2 هزار و 11 راس گاو و گوسفند هم در مسیر دسته عزاداری این مسجد ذبح شده است.

رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان ادامه داد: جمع گوسفندان نذری اهدا شده در محرم سال‌جاری به این حسینیه 8 هزار و 960 راس بوده است.

غم‌پرور از توزیع بیش از 43 هزار پرس غذا در ایام محرم و روزهای هشتم و نهم و دهم در بین عزاداران، بیمارستان‌ها، سرای سالمندان و مؤسسات خیریه کودکان بی‌سرپرست خبر داد و گفت: 18 هزار و 225 بسته حلوای نذری هم در بین عزاداران توزیع شده است.

وی ادامه داد: در دهه محرم سال‌جاری 34 هزار و 798 بیمار از خدمات درمانی دارالشفای حسینیه اعظم زنجان در بخش‌های مختلف از جمله پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص و خدمات دندانپزشکی، رادیولوژی، آزمایشگاهی، خدمات پرستاری، مامایی و … بهره‌مند شده‌اند.

رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان ضمن تشریح محل هزینه کرد نذورات مردمی افزود: امور عمرانی، فرهنگی، خریداری تجهیزات مورد نیاز و هزینه‌های نگهداری از جمله مهمترین موارد هزینه‌کرد این نذورات به شمار می‌رود.

 

آمار نذورات احشام و وجوهات نقدی اهدا شده به حسینیه اعظم زنجان در دهه اول محرم سال 1396
تعداد پول گوسفندان 2292راس
تعداد گوسفندان زنده تحویل شده 4657 راس
تعداد احشام ذبح شده (گاو و گوسفند) 2011 راس
جمع 8960 راس

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.