پ
پ

برق خاصی در چشمانش موج می‌زند، با اینکه ایام عزاست، اما شور و شوق عجیبی دارد، اینکه موفق شده در زنجان و بین عزاداران حسینیه اعظم باشد احساس خوبی دارد، به گفته خودش شور و شعور حسینی وی را با دوستش به زنجان کشیده و چند روزی است درهتل سپید این شهر اقامت دارند.

از شیعیان کشور بحرین است و با تلاش زیادی خود را به زنجان رسانده است. در اولین شب حضور  در حسینیه از عزاداری برایمان می‌گویند: زنجانیها ارادت خاصی به امام حسین علیه‌السلام و یارانش دارند و عزاداری بر آن امام در بین زنجانی‌ها  شور عجیبی دارد.

alt

دیدن عزاداری مردم زنجان او را به محرم سال‌هایی که در کشورش عزاداری کرده، می‌برد، جایی که شب تاسوعا مردم کشورش مشتاقانه چشم به شبکه‌های ایرانی و همنوا با مردم پایتخت شور و شعور حسینی برای سرور و سالار شهیدان گریه می‌کنند و برسینه می‌زنند.

شور و حال خاصی دارد از اینکه امسال می‌تواند دسته عزاداری حسینیه اعظم را از نزدیک ببیند و از اینجا برای امام حسین علیه‌السلام عزاداری کند، می‌گوید: شور و حال حسینیه اعظم در قاب تلویزیونی، به گونه‌ای دیگر است، اما اینکه عزاداری را در همین مکان و در بین مردم ببینی حس دیگری دارد به خصوص اینکه تلویزیون نمی‌تواند همه ابعاد این رشته عظیم را به نمایش بگذارد.

alt

حضور گسترده جوانان در مراسم عزاداری امشب حسینیه زنجان، اورا به وجد آورده و ادامه می‌دهد «فکر نمی‌کردم مراسم عزاداری اینقدر شلوغ باشد.»

وی ولایت‌پذیری یاران و نزدیکان امام حسین علیه‌السلام را مهم‌ترین خصلت اصحاب این امام معرفی کرده و از ارادت خود به حضرت ابوالفضل علیه‌السلام و حضرت رقیه سلاما… علیها می‌گوید.

این میهمان عربی که، به صورت شکسته کلمات فارسی را کنار هم چیده و بخشی از رجز عزاداری حسینیه را زمزمه می کند به دسته عزاداری حسینیه انتقاد دارد و شاکی است که چرا رجزخوانی‌های این دسته و مداحی‌ها به زبان ترکی است و هم وطنانش نمی‌توانند با عزاداران زنجانی همراه شوند.

او پیشنهاد می دهد از نوحه‌های عربی و فارسی در دسته بیشتر استفاده شود.

این است شور و شعور حسینی در زنجان…

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.