پ
پ

 

 

 محمد رئوفي‌نژاد شامگاه روز دوشنبه  در جلسه هماهنگي هيئت امناي حسينيه اعظم زنجان و مسئولان اداره‌كل اوقاف و امور خيريه استان، با بيان اين مطلب، اظهار كرد: باتوجه به ظرفیت بالاي اين مجموعه جهت انجام فعاليت‌هاي فرهنگي، مي‌توان با بررسي‌هاي كارشناسي و تعامل قابل قبول ميان هيئت امنا و اوقاف، اين مسير را به خوبي سپري كرد.alt

 

وی، ادامه داد: در خصوص توسعه فعاليت‌هاي فرهنگي بايد گفت که مسائل مالی و چگونگی صرف درآمدهای حسينيه اعظم، جزو اولين نيازهای آن بوده و برای رفع بسياری از مشكلات، با تعامل و رويكرد جدی دولت در اين راستا بسيار مؤثرخواهد بود.

 

رئوفي‌نژاد در ادامه به درآمد هشتم محرم سال‌جاري كه بالغ بر 2 ميليارد و 400 ميليون تومان می‌باشد اشاره كرد و افزود: مردم انتظار دارند اولويت استفاده از اين مبالغ صرف توسعه و پيشرفت حسينيه اعظم شود.

 

وي ايجاد ذهنيت تفرقه‌انگيز را عاملي براي خدشه‌دار كردن اصل رسالت حسينيه اعظم زنجان دانست و افزود: با استفاده از كل درآمدهاي اين مكان مقدس در جهت تكميل و توسعه اين مجموعه مي‌توان از برخی ذهنيت‌های نادرست جلوگيري كرد و كمبودهاي جزئي مجموعه را علني نساخت.

 

در ادامه اين جلسه، مديركل اوقاف و امور خيريه استان زنجان، با اشاره به اينكه فعالیت حسينيه اعظم زنجان در ارتباط با كار فرهنگی، امروز جهانی شده است، اظهار كرد: از آنجايی‌كه آستانه حسينيه اعظم و زينبيه اعظم زنجان جزو بقاع محسوب می‌شوند، تحت نظارت اوقاف بوده و با توجه به اين موضوع كه اين مكان، تقدس خاصی دارد، نبايد با يك حركت نسنجيده، به آن ضربه وارد شود.

 

حجت‌الاسلام علی باقری، تصريح كرد: 40 درصد از درآمدهای حسينيه اعظم صرف مسائل عمرانی، 30 درصد مسائل فرهنگی، 20 درصد مسائل مديريتی و 10 درصد نیز مسائل نظارتی را شامل می‌شود كه با نظارت نماينده ولی‌فقيه، اين تصميمات صرف اين چهار بخش می‌شود.

 

این مقام مسئول، فعاليت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و عمرانی بقاع را در راستای بقاع‌محوری دانست و خاطرنشان كرد: با مشخص شدن مدير فرهنگی و فردی به عنوان «امين اموال» توسط هيئت امنای بقاع و آستانه‌های حسينيه و زينبيه اعظم استان، نظارت اداره‌كل اوقاف و امور خيريه استان بر برنامه‌ها و سياست‌گذاری هيئت امناء صورت می‌گيرد.

 

عضو هيئت امنای حسينيه اعظم زنجان نيز در ادامه اين جلسه، اظهار كرد: از آنجايی‌كه مسئولان دولت نهم و دهم، توجه ويژه‌ای به آستانه مقدس حسينيه اعظم زنجان داشته‌اند، ابعاد توسعه فضاها و بعد نرم‌افزاری در راستای جهانی‌سازی الگوی آن، در حال رشد و توسعه است.

 

رحیم حاج‌نایبی با اشاره به اينكه فعالیت هيئت امنای حسينيه اعظم در جهت توسعه متقاضيان اين آستانه مقدس در چند سال اخير چشم‌گير بوده است، ابراز كرد:توسعه و تجهيز 20 هزار مترمربع از زيربنای حسينيه اعطم زنجان و تمليك 2 هكتار زمين، از عمده فعالیت‌های اين هيئت در سال‌های اخير به شمار می‌رود.

 

عضو هيئت امنای حسينيه اعظم زنجان، يادآور شد: همكاری و نظارت اداره‌كل اوقاف و امور خيريه استان با هيئت امنای حسينيه اعظم زنجان، در سطح مطلوبی بوده و درخواست‌های مجوز از اين ارگان، محقق شده است.

 

وی در ادامه به حفظ استقلال حسينيه در كنار نظارت اداره‌كل اوقاف و امورخيريه استان با مديريت همراه با احساس مسئوليت هيئت امنای حسينيه اعظم تاكيد كرد و افزود: اين امر  گامی مهم در جهت فعالیت رو به رشد اين مكان مقدس در بخش فرهنگی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا زنجان

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.