پ
پ

 

به گزارش فارس، «محمد ماهر قابيل» انديشمند اسلامگراي مصري در گفت‌وگو با شبکه خبري العالم گفت: به دنبال پيروزي انقلاب اسلامي در ايران، امت اسلامي کم کم در موضعگيري‌هاي خود در قبال مساله قدس بازنگري همه جانبه‌ای کرد در حالي که کشورهایشان تحت سلطه ديکتاتورهايي فاسد بود.
 
وي افزود: انقلاب اسلامي ایران ثابت کرد که حرف آخر را ملت‌ها مي‌زنند و اين ملت‌هاي مسلمان هستند که قدس را آزاد خواهند کرد.
 
«کريمه الحفناوي» یک فعال سياسي مصری نیز در گفت‌وگو با العالم گفت: مساله قدس، مساله‌اي عربي و اسلامي است و براي ما از اهميت بسياري برخوردار است.
 
وی با تاکید براهمیت روزجهانی قدس در زنده نگه داشتن قضیه فلسطین تصريح کرد: مسلمانان در سراسر جهان بايد براي بازپس گيري قدس و فلسطين اشغالي مبارزه کنند.
 
«صلاح سلطان» دبيرکميته قدس و فلسطين در اتحاديه پزشکان عرب نيز گفت : پايبندي ايران به نقش تاريخي خود در ياري قدس و فلسطين ، بسيار ارزشمند است.
 
وی افزود: ما از همه آزادگان جهان مي‌خواهيم براي بازگرداندن شش ميليون آواره فلسطيني به سرزمينشان و بازپس گيري مسجد الاقصي و قدس به اعراب و مسلمانان تلاش کنند.
 
شيخ «حامد نور الدين» عضو اتحاديه جهاني علماي مسلمين نيز تصریح کرد: روز جهانی قدس، به مثابه بيرون کشيدن پرونده قدس از ميان پرونده‌هایي است که برخی تلاش می‌کنند به فراموشي سپرده شود.
 
وی تاکید کرد: بايد شعله «آزادی قدس» در دل تمام مسلمانان افروخته بماند تا هميشه قضیه فلسطین زنده بماند و خاموش نشود.
 
«امل خليفه» پژوهشگر متخصص در امور فلسطين نيز گفت: خداوند در هر دوره به امت اسلامي کساني را عطا مي کند که مساله قدس را يادآوري کنند.
 
وی افزود: معنای دیگرروزجهانی قدس که حضرت امام خمینی (ره) جمعه آخرماه مبارک رمضان را به آن نامگذاری کرده‌اند، این است که خداوند حافظ و نگهبان قدس خواهد بود حتي اگر صهيونيست ها آن را اشغال کنند، سرانجام آزاد خواهد شد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.