پ
پ

 

استمرار فعالیت مراكز فرهنگی غیر دولتی نیازمند برخورداری از پشتوانه اقتصادی است

استاندار زنجان، گفت: استمرار فعالیت مراكز فرهنگی غیر دولتی، نیازمند برخورداری از پشتوانه اقتصادی است.

alt

 محمد رئوفی نژاد شامگاه شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی مجتمع خدماتی و رفاهی مصباح حسینیه اعظم زنجان، افزود: در صورتی كه مراكز فرهنگی از پشتوانه اقتصادی قوی برخورداری نباشند، پس از گذشت مدت زمانی از آغاز فعالیت، ادامه حیات آن با مشكل مواجه خواهد شد.

وی یادآورشد: مسجد حسینیه اعظم نیز از هیچ پشتوانه اقتصادی برخوردار نیست و در طول سال یك روز از كمك ها و نذورات مردمی بهره مند می شود.

رئوفی نژاد اظهار كرد: تاكنون این مسجد كه در سطح جهان نیز شناخته شده است، هیچ اقدامی در حوزه اقتصادی برای تامین هزینه های مورد نیاز خود انجام نداده است.

استاندار زنجان، گفت: تامین هزینه های مورد نیاز برنامه های فرهنگی وسیع حسینیه اعظم، نیازمند برخورداری از پشتوانه اقتصادی قوی است كه بتواند پاسخ گوی تمام نیازهای ملی این مسجد باشد.

وی خاطر نشان كرد: این مجتمع در گلشهر كاظمیه علاوه بر اینكه می تواند بستر فراهم كردن نیازهای مردم را ایجاد كند، فرصتی برای كسب درآمد و تامین هزینه های مورد نیاز حسینیه اعظم خواهد بود.

رئوفی نژاد ارزش زمین وقفی اعطا شده به حسینیه اعظم را 200 میلیارد ریال و هزینه مورد نیاز احداث مجتمع مصباح را 400 میلیارد ریال برآورد كرد و تامین هزینه های ساخت و ساز را مستلزم بهره گیری از توانمندی خیرین سراسر كشور برشمرد.

عضو هیات امنای حسینه اعظم زنجان نیز در این مراسم این مجتمع را دارای زمینی به مساحت بیش از یك هكتار خواند و امكانات پیش بینی شده برای آن را تامین كننده تمام نیاز مردم ساكن در شهرك گلشهر عنوان كرد.

علیرضا فیروز فر افزود: در صورت بهره برداری از این مجتمع پاركینگ مناسبی نیز در آن راه اندازی می شود و می تواند مشكل كمبود پاركینگ این منطقه را مرتفع كند.

 

منبع:ایرنا

 

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.