پ
پ

alt

فعال مذهبی با اشاره به تلاش‌های انجام شده در طول تاریخ برای اسلام گفت:  اسلام با تحمل رنج و زحمات فراوان توسط پیامبر و ائمه به دست ما رسیده است.

به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان، حجت‌الاسلام کاظم سرابی شب ششم محرم در جمع عزاداران حسینیه اعظم زنجان عمل به واجبات و دوری از محرمات را نشانه ایمان دانست و اظهار داشت: هرچه قدر میزان گناه در زندگی افزایش یابد ایمان کاهش می‌یابد.

وی ایمان را افضل اعمال دانست و افزود: رنگ و بوی ایمان در زندگی انسان عیان می‌شود.

این فعال مذهبی توکل را یکی دیگر از نکات تاثیر گذار در زندگی بشر اعلام و اضافه کرد: توکل یک تعهد دو سویه بین خداوند و بنده است.

حجت‌الاسلام سرابی با اشاره به تعهد خالق مبنی بر نتیجه بخش بودن تلاش‌های بنده تصریح کرد: تعهد خالق زمانی محقق می‌شود که مخلوق همه تلاش خود را برای رسیدن به اهداف با استفاده از راه و روش و ابزارهای درست انجام دهد.

وی با بیان اینکه بر اساس روایات، علم همراه با حلم زینت انسان معرفی شده است، اضافه کرد: داشتن مال به شرط جوانمری هم از نشانه‌های زینت محسوب می‌شود.

این فعال مذهبی داشتن صبر به هنگام تنگدستی را از دیگر زینت‌های انسان برشمرد و تصریح کرد: این موضوع در زمان محاصره مسلمانان در شعب ابی طالب به خوبی به نمایش گذاشته شد.

حجت‌الاسلام سرابی تاکید کرد: اسلام با تحمل رنج و زحمات فراوان در طول تاریخ به دست ما رسیده است.

وی با یادآوری شعار امام حسین (ع) را از آغاز حرکت تا پایان افزود: این شعار همان هیهات مناالذله بوده است و با پایبندی بر این شعار بود که همه تلاش‌های دشمن برای شکست امام موفق نبوده است.

این فعال مذهبی با ارزشمند خواندن لباس سیاه، و اشک چشم شیعیان برای امام حسین (ع) تصریح کرد: بی شک این اقدامات حرمت دارد.

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.