پ
پ

alt

گزيده سخنراني حجت الاسلام سرابي در شب سوم ماه محرم

مردم باید برای زندگی خود الگوداشته باشند اما نکته مهم و قابل تامل این است که چه کسی الگوی ما باشد ؟

خداوند در کتاب آسمانی خویش وازطریق فرستادگانش (پیامبران و امامان) به مردم می فرماید که من برای هدایت و رهبری شما در روی زمین فرستادگانی دارم چه بسا هر کس از آنها پیروی کند و آنها را به عنوان الگو قرار دهد سعادتمند خواهد شد .

در قرآن کریم به روش الگوگیری تاکید شده است که به عنوان مثال ، حضرت محمد(ص) و حضرت ابراهیم (ع) به عنوان الگو معرفی شدند ، آنها الگو واسوه شما هستند و برای اینکه شما سعادتمند دنیوی و اخروی شوید در کارها ، رفتار ، کردار ، گفتار و خلاصه در تمام مسائل خود با الگوگیری از این افراد می توانید خود را شبیه آنها کنید.

درحدیثی از امام زمان (عج) است که فرمودند :الگوی انتخابی من حضرت فاطمه الزهرا(س) است .

انسان با الگو برداری ازائمه اطهار و پیامبران از جاده زندگی خارج نمی شود و سلامت به مقصد می رسد .

با توجه به اینکه درایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)هستیم ، یکی از ماندگارترین شخصیت ها برای الگو قرار دادن ، شخص حضرت اباعبدا… الحسین (ع)است که چگونه درتمام  لحظه های زندگی رفتار کردند و برای رضای خدا حتی از فرزند شش ماهه خود نیزگذشتند .

حضرت محمد(ص) ، اباعبدا… الحسین (ع) را به عنوان الگوی اخلاق معرفی کردند و فرمودند:  قسم به خدایی که مرا به پیامبری مبعوث کرد حسین (ع) که جگر گوشه من است در آسمانها با فضیلتر و بلند مرتبه تر از زمین است .

اولین درسی که از زندگی امام حسین (ع) می توان گرفت درس خود سازی است که خداوند در سوره شمس 11 بار  قسم خورده و فرمودند: کسی خوشبخت خواهد شد که نفس خود را پاک کند .

اولین درسی که از زندگانی  اباعبدا… الحسین (ع)  می گیریم خواندن نماز است امکان ندارد کسی ادعای دوستی  اباعبدا… الحسین (ع)  کند و نماز نخواند ، حرام خوری کند و یا به نا محرم بنگرد .امام سجاد (ع) می فرماید : پدرم هر شب 1000 رکعت نماز می خواند .

اولین درس مرامنامه  اباعبدا… الحسین (ع) عبودیت و بندگی است و حداقل آن انجام واجبات و ترک محرمات است .

اباعبدا… الحسین (ع)  از سلاله حضرت علی ( ع) است که فرموده اند اگر خدا را ندیده بودم عبادت نمی کردم.

آقای بهجت (ره) فرمودند :انجام واجبات و ترک محرمات از جمله مهم ترین و حساس ترین مسائلی است که برای رضای خدا باید انجام دهیم .

با توجه به شرایط کنونی جامعه ، ما با بحران اخلاقی  در خانواده ، محیط کار ، بازار ، ورزش ،دانشگاه و در تمامی عرصه ها مواجه هستیم و باید برای رفع این بحران  اخلاقی به اباعبدا… الحسین (ع) پناه ببریم .

باید رفتار و کردار ما در زمان محرم و صفر با سایر ایام تفاوت نداشته باشد ، اصل حسینی شدن و حسینی ماندن متحول شدن دلهای مومنین و عزاداران حسینی است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.