پ
پ

استاد حوزه و دانشگاه:

الگو گیری از مکتب امام حسین (ع) مسیر خوشبختی را نشان می دهد

زنجان-استاد حوزه و دانشگاه گفت: الگو گیری از مکتب امام حسین (ع) راه و مسیر خوشبختی و عاقبت بخیری را نشان می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان، حجت الاسلام دیرباز شامگاه جمعه در جمع عزاداران حسینی در محل حسینیه اعظم زنجان، با بیان اینکه در مکتب امام حسین جامعیت وجود دارد، گفت: در واقعه عاشورا نقش حضرت علی اکبر بسیار موثر و تاثیر پذیر بود.

وی با بیان اینکه عمده مشکل جوانان ما این است که جایگاه خودشان را نسبت به پدر و مادر از دست دادند، اظهار کرد: تمام جوانان موفق در عالم اگر به جایی رسیدند به خاطر احترامی بوده که به پدر و مادر خود داشتند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه نباید خانه را تنها سکونتگاه و خوابگاه بدانیم بلکه باید خانه را مامن و محل تربیت فرزندان است، گفت: صهیونیست‌ها برای مردم ایران دو پروتکل را تعریف کردند، اول اینکه جوانان در خانه تربیت نشوند و دوم اینکه واقعه عاشورا را به جوانان کمرنگ کنند و در این میان نباید بگذاریم این دو اصل مهم در زندگی جوانان رنگ ببازد.
دیر باز تاکید کرد: قطع رابطه با پدر و مادر و عاق والدین درهای خوشبختی را به روی فرزندان می‌بندد و تنها راه عاقبت بخیری احترام به پدر و مادر است.

وی منشا ناهنجاری‌های اجتماعی را بی احترامی به پدر و اعلام کرد و ابراز داشت: ماهواره خانواده‌ها را از هم می پاشد و بی بند و باری، بی حجابی و بی حیایی را ترویج می‌دهد و در شبکه‌های ماهواره‌ای جایگاه خانواده، پدر و مادر مورد بی احترامی قرار می‌گیرند و حرمت‌ها شکسته می‌شود و جوانان اینها را الگوی زندگی خود قرار می‌دهند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امسال ۷۰۰ هزار ازدواج در کشور رخ داده است، افزود: متاسفانه به همان اندازه طلاق در کشور رخ می‌دهد و بیشتر طلاق‌ها در دو سال اول زندگی رخ می‌دهد.

دیرباز یاد آورشد: متاسفانه روابط زناشویی کمرنگ شده و زن و شوهر در یک خانه به همدیگر خیانت می‌کنند و فرزندی هم که در این خانه تربیت می‌شود بی بند و بار خواهد بود.

وی گفت: ۸۰ درصد طلاق‌ها مربوط به سوء ظن زن و شوهرها به همدیگر است و در این میان الگو گیری از مکتب امام حسین (ع) راه و مسیر خوشبختی و عاقبت بخیری را نشان می‌دهد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تثبیت ازدواج و زندگی زناشویی بسیار مهم است، گفت: فرصت جوانی را باید قدر بدانیم و در این برهه زمانی احترام به پدر و مادر را در زندگی خود تقویت کنیم تا ازدواج موفقی داشته باشیم چرا که تنها دعای خیر پدر و مادر است درهای خوشبختی را برای ما باز می‌کند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.