پ
پ

امام جمعه زنجان:
قلب کانون محبت امام حسین (ع)، نعمت خداوند است
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر افضل بودن ابراز علاقه به اهل بیت گفت: قلب کانون محبت امام حسین (ع) نعمت خداوند محسوب می‌شود.
به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی چهارشنبه‌شب در جمع عزاداران حسینیه اعظم زنجان با اشاره به نقش والدین ما در تربیت دینی و همچنین اساتید برای تربیت مبتنی بر محبت سیدالشهدا (ع) گفت: روایتی از امام صادق (ع) رسیده، مبنی بر اینکه شیعیان ما با شادی‌هایمان شاد و نسبت به غم‌هایمان محزون خواهند بود.
وی رمز ماندگاری شیعه را رابطه عاطفی با اهل بیت پیامبر (ص) دانست و افزود: از خوشبختی‌های ما ایرانیان اطاعت از اسلام ناب ولایی است، که مردم ایران برای آن هزینه هم داده‌اند.

امام جمعه زنجان به شور و شوق موجود در بین هیئات مذهبی در آستانه ایام محرم اشاره کرد و گفت: به یمن عنایت خود ائمه و همچنین دقت هیئات، برنامه‌های عزاداری هر سال نسبت به سال گذشته باشکوه‌تر و کم‌نقص‌تر برگزار می‌شود.
وی با تاکید بر افضل بودن ابراز علاقه به اهل بیت گفت: قلب کانون محبت امام حسین (ع) نعمت خداوند محسوب می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان ابراز علاقه و برگزاری جشن و عزا به هنگام ایام شادی و حزن ائمه را پوسته و ظاهر دانست و افزود: این اقدامات برای تاثیرگذاری و تحول آفرینی باید مغز و محتوا هم داشته باشد.
آیت‌الله خاتمی با تاکید بر لزوم تلاش برای دادن محتوا به مراسم‌های مذهبی مرتبط با ائمه گفت: لازمه کافی بودن مجالس برگزار شده سیدالشهدا را داشتن ثواب که همان رعایت قلب اسلام یعنی احکام آن است، می‌باشد.
وی با نامطلوب دانستن وضعیت ایران به لحاظ محیط زیستی گفت: باید نسبت به تحلیل شخصیتی افرادی که در رعایت اصول اولیه اخلاق و احکام دین سست هستند دقت بیشتری کرد.
امام جمعه زنجان: عزادار امام حسین (ع) چطور می‌تواند دروغ بگوید، غیبت کند.
آیت‌الله خاتمی بر لزوم ارائه برنامه‌های آموزشی در حوزه احکام اسلامی در مراسم‌های عزاداری سیدالشهدا گفت: یادمان باشد، حضور در این مجالس باید نتیجه‌ای هم داشته باشد.
وی نزدیک شدن به خدا حتی به اندازه کوتاه و خواندن نماز اول وقت را از نتایج و ثواب مورد انتظار از مجالس عزاداری اعلام کرد و ادامه داد: امام حسین (ع) برای اقامه نماز در کربلا کشته داده و در واقع نماز جماعت هویت شیعه محسوب می‌شود و در واقع عزاداری که نماز را سبک بشمارد در روز قیامت دیده نمی‌شود که شفاعت شود.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با ابراز رضایت از وضعیت برگزاری نماز ظهر عاشورا در سطح استان به ویژه مرکز گفت: هر چند زنجان در این حوزه وضعیت مطلوبی را طی چند سال گذشته طی کرده است، ولی این شهر به عنوان شهر شور و شعور حسینی باید بهتر از این عمل کند.
آیت‌الله خاتمی با تاکید بر پیشگام بودن زنجان در ارادت به اهل بیت (ع) افزود: استان زنجان در دوران دفاع مقدس و انقلاب 3 هزار شهید برای جمعیت 600 هزار نفری تقدیم کرده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.