پ
پ

حجت الاسلام نقويان، گفت: اميرالمونين علی (ع)، كليد تمامی گره‌های عالم است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، شعبه زنجان، عصر روز گذشته، 23 آبان ماه، ويژه برنامه بزرگ «غدير» با حضور جمعی از دانشجويان و مسؤلان دانشگاه زنجان در سالن الغدير اين دانشگاه برگزار شد.

سخنران اين ويژه برنامه، حجت الاسلام و المسلمين «حسين نقويان»، استاد حوزه و دانشگاه تهران، ضمن گرامی‌داشت فرا رسيدن عيد سعيد غدير، گفت: در طول تاريخ اسلام، تهاجمات فراوانی به اعتقدات شيعه صورت گرفته و امروز نيز دشمنان اسلام با ايجاد شبهه و آوردن دلايل واهی به دنبال سست كردن اعتقادات مسلمين هستند.

وی اظهار كرد: يكی از شبهه‌های ايجاد شده توسط دشمنان اشاره به اين نكته است كه شيعه به‌جای تمسك به خداوند متعال و متوسل شدن به او، به بندگان مقرب خداوند همچون اميرالمومنين (ع) متوسل می‌شود؛ در حالی‌كه خداوند متعال در آيه «حج» خطاب به حضرت ابراهيم (ع) از او می‌خواهد تا پس از ساختن خانه كعبه در انتظار مراجعه مردم به وی باشد، در حالی‌كه اگر اين شبهه صحت داشت خداوند سبحان خطاب به حضرت ابراهيم (ع) مراجعه مردم به خودش را متذكر می‌شد.

اين استاد حوزه و دانشگاه تهران، تاكيد كرد: مسلمانان با تقويت زيرساخت‌های فكری خود در خصوص اسلام می‌توانند از جاده‌های پر پيچ و خم شك گذر كرده و با يقين كامل پاسخ مشركين را بدهند.

حجت الاسلام نقويان، حضرت علی (ع) را بنده مقرب خداوند دانست و خاطرنشان كرد: در روز غدير پيامبر (ص) اميرالمومنان (ع) را كليد تمامی گره‌های عالم معرفی كرده و از مردم می‌خواهد برای رفع مشكلات خود به در خانه ايشان بروند.

وی در پايان يادآور شد: وجود مبارك امير مومنان (ع) برای دستگيری از مردم جای شكر داشته و اين شكر زمانی حاصل می‌شود كه بتوانيم يك قدم به مرام و سخن علی (ع) نزديك شويم.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.