پ
پ

كتابخانه عمومي سيدالشهدا (ع) زنجان به‌عنوان كتابخانه برتر در زمينه فعاليت‌هاي فرهنگي در بين كتابخانه‌هاي عمومي كشور معرفي و انتخاب شد

 به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه زنجان، مشاركت‌ فعال در برگزاري مسابقات فرهنگي و هنري در راستاي ترويج فرهنگ كتاب‌خواني، وجود كافي‌نت در محوطه كتابخانه و به‌كارگيري ظرفيت آن در مشاركت اعضاء در مسابقات كتاب‌خواني آنلاين، وجود بخش ويژه امام حسين شناسي، استفاده از مروجان قصه‌گو در بخش كودك و برگزاري فعاليت‌هاي فوق‌برنامه در بخش كودك، دارا بودن مربي كودك به صورت جداگانه، از جمله فعاليت‌هاي اين كتابخانه به‌شمار مي‌روند.

 

كتابخانه عمومي خيريه سيد‌الشهداء (ع) با زيربناي یک‌هزار مترمربع توسط هيأت امناي حسينيه اعظم زنجان احداث شده و در تيرماه سال گذشته به بهره‌برداري رسيده است.

 

اين كتابخانه با 17 هزار جلد كتاب داراي بخش‌هاي مختلفي از قبيل سالن مطالعه خواهران و برادران به صورت مجزا، مخزن کتاب، كافي‌نت، بخش ديداري و شنيداري، اداري، كودك و نوجوان و دفاع‌مقدس است.

 

گفتني است، نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور هر ماه يك كتابخانه عمومي را در سطح كشور به خاطر فعاليت‌هاي فرهنگي و فوق‌برنامه به‌عنوان كتابخانه برتر معرفي مي‌كند.

 

تجهيز بخش كودك كتابخانه‌هاي عمومي استان زنجان

 

اداره‌كل كتابخانه‌هاي عمومي استان زنجان در راستاي ايجاد بخش مستقل كودك در كتابخانه‌هاي عمومي تحت پوشش و ارتقاء كيفيت خدمات ارائه شده در اين بخش با اختصاص مبلغ 160 ميليون ريال اقدام به تهيه تجهيزات بخش كودك، 21 باب كتابخانه متناسب با نيازهای كودكان كرده است.

 

تجهيزات تهيه شده شامل قفسه، ميز و صندلي و وسايل جديد كمك‌آموزشي مخصوص كودكان مي‌باشد.

 

گفتنی است، با تجهيز اين 21 باب كتابخانه، همه كتابخانه‌هاي عمومي استان به بخش مستقل كودك تجهيز شده و آماده ارائه خدمات متنوع به مراجعه‌کنندگان كودك و نوجوان مي‌باشد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.