پ
پ

altاولين جلسه هماهنگي ستاد  برگزاري مراسم دهه محرم در محل شبستان حضرت زينب(س)حسينيه اعظم برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان، محمد جواد غم‌پرور، رئيس هيات امناي مسجد حسينيه اعظم زنجان در این جلسه با اشاره به برگزاري مناسب برنامه هاي محرم سال گذشته و تشكر از زحمات تمامي خادمين افتخاري حسينيه اعظم گفت: راه اندازي دفتر پاسخگويي به مسائل شرعي و مشاوره خانواده توسط حجت الاسلام محمدي از جمله برنامه هاي اجرا شده در سال گذشته بود كه با استقبال مردم مواجه شد.

وی همچنين به حضور كارشناسان اين دفتر در محل تحويل احشام و پاسخگويي به مسايل مربوط به آن اشاره کرد و ادامه داد: این طرح از جمله برنامه هايي است كه بايد امسال نیز ادامه پيدا كند.

این مقام مسئول از برگزاري نماز جماعت ظهر عاشورا طبق سنوات قبل در تك تك شبستان ها به صورت جداگانه خبر داد و گفت: هماهنگي اين موضوع توسط حجت الاسلام محمدي انجام مي شود.

رئيس هيات امناي حسينيه اعظم ادامه داد: تدابيري در خصوص پذيرايي ظهر عاشورا و همچنين ساماندهي پرچم هاي روز دسته، ايجاد گروه امداد و نجات براي نقاط مختلف دسته و ايجاد جايگاهي مناسب براي عكاسان انجام شود.

غم پرور در خصوص تملك چند عمارت در محدوده پشت ساختمان اداري حسينيه اعظم و تخريب اين املاك گفت: در اين محل بصورت موقت نمايشگاهي از فعاليت هاي انجام گرفته برپا مي شود.

شروع برنامه های محرم با غبارروبي حسينيه اعظم طبق سنوات گذشته، سخنرانی حجت الاسلام حاج آقا كاظم سرابي در دهه اول محرم و آيت الله خاتمي نماينده ولي فقيه و امام جمعه استان و ساير سخنرانان ميهمان از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

انتخاب حسينيه اعظم بعنوان دبيرخانه شبكه جوانان عاشورايي، برگزاري افتتاحيه شبكه جوانان عاشورايي در آبان ماه امسال با دعوت از اعضاي اين شبكه از سراسر كشور، طراحي نرم افزار ويژه موبايل جهت معرفي حسينيه اعظم، برپايي نمايشگاه معرفي عملكرد، تهيه بسته هاي فرهنگي براي ميهمانان داخلي و خارجي به عنوان برنامه های در حال اجرا اعلام شد.

در این جلسه ضمن تاکید بر ضرورت خريداري آمبولانس براي درمانگاه به كمك خيرين سراسر كشور و اطلاع رساني مناسب درباره آن، بر تعيين سريع محل فروش احشام، تغيير نكردن محل پذيرايي در محرم امسال، تحويل مدارك به واحد حفاظت جهت بروزرساني اطلاعات و اقدام به موقع، برگزاري دوره هاي خبرنگاري و روزنامه نگاري و خبرنويسي و انجام هماهنگي هاي لازم جهت پخت حلواي نذري و سرعت بخشيدن به آن و اجراي شرح وظائف معاونت ها و واحدها  توسط هيات امنا نیز بحث و گفتگو شد.

 در این جلسه همچنین در خصوص مادحین محرم امسال نیز تصمیماتی اتخاذ شد و مقرر شد ناظرين شرعي همچون سنوات گذشته در مراحل ذبح قرباني های حسینیه اعظم زنجان حاضر شوند.

ستاد دهه محرم شامل معاونت ها و واحدهاي حسينيه اعظم می باشد که دو ماه قبل از ايام محرم فعاليت خود را آغاز می کند و با تشکيل جلسات متعدد در بهتر اجرايی شدن مراسم اين مکان حسيني گام برمی دارد.

لازم بذکر است حسينيه اعظم زنجان در جنوبی ترین قسمت شهر زنجان قرارگرفته است که در ايام محرم ميزبان هزاران نفر از هموطنان است و بيش از سه هزار نفر نيز به صورت خادمين افتخاری در اجرای مراسم اين مکان مقدس بصورت افتخاری همکاری دارند

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.