پ
پ

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، محمد جواد غم‌پرور، صبح امروز(4 مهر) در جلسه هماهنگی برنامه های دهه اول محرم در حسینیه اعظم زنجان با اشاره به برگزاری مناسب برنامه های محرم سال گذشته و تقدیر از زحمات تمامی خادمین افتخاری حسینیه اعظم گفت: راه اندازی دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی و مشاوره خانواده توسط حجت الاسلام محمدی از جمله برنامه های اجرا شده در سال گذشته بود که با استقبال مردم مواجه شد.


وی همچنین به حضور کارشناسان این دفتر در محل تحویل احشام و پاسخگویی به مسایل مربوط به آن اشاره کرد و ادامه داد: این طرح از جمله برنامه هایی است که باید امسال نیز ادامه پیدا کند.


این مقام مسئول از برگزاری نماز جماعت ظهر عاشورا طبق سنوات قبل در تک تک شبستان ها به صورت جداگانه خبر داد و گفت: هماهنگی این موضوع توسط حجت الاسلام محمدی انجام می شود.


رئیس هیات امنای حسینیه اعظم ادامه داد: تدابیری در خصوص پذیرایی ظهر عاشورا و همچنین ساماندهی پرچم های روز دسته، ایجاد گروه امداد و نجات برای نقاط مختلف دسته و ایجاد جایگاهی مناسب برای عکاسان انجام شود.


غم پرور در خصوص تملک چند عمارت در محدوده پشت ساختمان اداری حسینیه اعظم و تخریب این املاک گفت: در این محل به صورت موقت نمایشگاهی از فعالیت های انجام گرفته برپا می شود.


شروع برنامه های محرم با غبارروبی حسینیه اعظم طبق سنوات گذشته، سخنرانی حجت الاسلام حاج آقا کاظم سرابی در دهه اول محرم و آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان و سایر سخنرانان میهمان از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.


انتخاب حسینیه اعظم به عنوان دبیرخانه شبکه جوانان عاشورایی، برگزاری افتتاحیه شبکه جوانان عاشورایی در آبان ماه امسال با دعوت از اعضای این شبکه از سراسر کشور، طراحی نرم افزار ویژه موبایل جهت معرفی حسینیه اعظم، برپایی نمایشگاه معرفی عملکرد، تهیه بسته های فرهنگی برای میهمانان داخلی و خارجی به عنوان برنامه های در حال اجرا اعلام شد.


در این جلسه ضمن تاکید بر ضرورت خریداری آمبولانس برای درمانگاه به کمک خیرین سراسر کشور و اطلاع رسانی مناسب درباره آن، بر تعیین سریع محل فروش احشام، تغییر نکردن محل پذیرایی در محرم امسال، تحویل مدارک به واحد حفاظت جهت بروزرسانی اطلاعات و اقدام به موقع، برگزاری دوره های خبرنگاری و روزنامه نگاری و خبرنویسی و انجام هماهنگی های لازم جهت پخت حلوای نذری و سرعت بخشیدن به آن و اجرای شرح وظائف معاونت ها و واحدها توسط هیات امنا نیز بحث و گفتگو شد.


در این جلسه همچنین در خصوص مادحین محرم امسال نیز تصمیماتی اتخاذ و مقرر شد ناظرین شرعی همچون سنوات گذشته در مراحل ذبح قربانی های حسینیه اعظم زنجان حاضر شوند.


ستاد دهه محرم از معاونت ها و واحدهای حسینیه اعظم تشکیل شده است که دو ماه قبل از ایام محرم فعالیت خود را آغاز می کنند و با تشکیل جلسات متعدد در بهتر اجرایی شدن مراسم این مکان حسینی گام برمی دارند.


لازم بذکر است حسینیه اعظم زنجان در جنوبی ترین قسمت شهر زنجان قرارگرفته است که در ایام محرم میزبان هزاران نفر از هموطنان است و بیش از سه هزار نفر نیز به صورت خادمین افتخاری در اجرای مراسم این مکان مقدس بصورت افتخاری همکاری دارند.


پایان پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.