پ
پ

همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و آغاز عزاداری توام با بصیرت و معرفت عاشقان اهل‌بیت (ع) صدا و سیمای مرکز زنجان برابر سنوات گذشته، مشروحی از برنامه‌های مناسبتی حماسه جاوید کربلا و آثار و برکات حرکت سیدالشهدا (ع) را در تداوم قیام نور علیه ظلمت به تصویر می‌کشد.

معاونت سیما در قالب ویژه‌برنامه عشق قافله‌سی، واژه واژه کربلا، پوشش روتین عزاداری هیئت ثارالله، حب‌الحسین (ع)، پیاده تا عشق، شمع حرم خانه، کاروان عاشورائیان ویژه عزاداری شهرستان‌ها و تا اربعین، مراسم عزاداری و سخنرانی مناطق مختلف استان را پخش خواهد کرد.

پوشش زنده رادیو تلویزیونی عظیم‌ترین اجتماع جهان تشیع در قالب دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان در یوم‌العباس (عصر تاسوعا) که شهرت ملی و بین‌المللی به خود گرفته و مبدل به نماد وحدت و بصیرت شیعیان شده است، از نقاط عطف برنامه‌های شبکه اشراق در این ایام است که به همت کارکنان خدوم رسانه ملی و استانی در گستره سه کیلومتری صورت می‌گیرد.

همچنین دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان در روز یازدهم عاشورا که نمادی از وفاداری به ولایت و تداوم مسیر عدالت‌خواهی توسط حضرت زینب (س) است با برنامه‌ریزی صورت گرفته پخش خواهد شد.

شایان ذکر است، با هماهنگی و تمهیدات صورت گرفته امکان بهره‌مندی هم‌میهنان عاشق اباعبدالله الحسین (ع) از صحنه‌های دلدادگی و محبت پایتخت‌نشینان شور حسینی از طریق شبکه‌های سراسری سیما نیز فراهم شده است.

شبکه استانی صدای مرکز نیز در این ایام رنگ و بوی حسینی به خود گرفته و در برنامه‌هایی مانند عشق سوداسی، حسین عاشقلری، عشق قافله‌سی، پا به رکاب و ویژه‌برنامه ظهر عاشورا، عشق و علاقه مردم حسینی استان را به سمع شنوندگان خواهد رساند. سایر برنامه‌های روتین و تامینی معاونت صدا هم به اقتضای زمان پخش به این مناسبت مذهبی می‌پردازند.

رادیو نما نیز با چهل اسلاید ویژه ایام عزاداری با بیش از 6000 بازپخش همراه عزاداران حسینی خواهد بود. معاونت اطلاعات و اخبار مرکز هم با 446 خبر مکتوب، گزارش رادیو تلویزیونی، تفاسیر خبری و گفت‌وگوی زنده تلویزیونی، اخبار رویدادهای دهه محرم را به سمع و نظر مخاطبان می‌رساند. معاونت فضای مجازی مرکز با تولید 160 پوستر، ویدئو، نماهنگ، موشن گرافیک، اینفوگرافیک و پادکست همراه مخاطبان خود در فضای مجازی خواهد بود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.