پ
پ

زنجان – خبرگزاری مهر: رئیس شورای هیئت های مذهبی استان زنجان از برگزاری آئین طشت گذاری با حضور همه هیئت های مذهبی شهر زنجان در روز 29 آبان ماه در محل حسینیه اعظم زنجان خبر داد.

حجت الاسلام علیرضا مهرانفر در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: باید در همه عزاداری‌های برگزار شده روحانی حضور داشته باشد، تا به روال ابتدا سخنرانی و سپس مراسم عزاداری برگزار شود.

وی با تاکید بر استفاده از مضامین شرعی در عزاداری ها ادامه داد: دشمنان به دنبال نقاط ضعف ما هستند و در همین راستا عزاداری ها را رصد می کنند.

حجت الاسلام مهرانفر افزود: مراسم عزاداری پرشکوه مردم استان زنجان در روزهای 8  و 11 محرم به الگویی برای دیگر استان ها تبدیل شده است.

رئیس شورای هیئت های مذهبی استان زنجان افزود: عزاداری‌ها باید به سمت هماهنگی بیشتر بین قرآن و عترت پیش برود.

حجت‌الاسلام مهرانفر با تاکید بر لزوم استفاده از شعا‌رهایی با مضامین شرعی در دسته های عزاداری گفت: دشمنان همواره عزاداری های ما را رصد می کنند و به دنبال نقاط ضعف هستند.

وی با اشاره به اینکه در عزاداری باید مراقب خرافات باشیم، ادامه داد: استفاده از برخی مضامین توسط مداحان در عزاداری ها بر این خرافات دامن می زند.

حجت الاسلام مهرانفر در ادامه با اشاره به اینکه مساجد از دیرباز محل عبادت است و از نماز و قرآن جدا نیست، گفت: مسجد نیز باید در مراسم عزاداری محور قرار گیرد، تا زمینه همراه بودن نماز و عزاداری فراهم شود.

رئیس شورای هیئت های مذهبی استان زنجان ایجاد زمینه برای پژوهش در خصوص عزاداری های ایام محرم و شناسایی آسیب های موجود در عزاداری ها را خواستار شد و گفت: با شناسایی این انحرافات می توانیم پایه ریزی صحیحی برای عزاداری مناسب و در خور امام حسین(ع) انجام دهیم.

حجت الاسلام مهرانفر تاکید کرد: کلاس‌ها و مساعدت‌های لازم برای هیئت‌های مذهبی طبق روال هر سال انجام می‌شود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.