پ
پ


برگزاری اختتامیه مسابقات کشوری میعادگاه عاشورایی در حسینیه اعظم زنجان

مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان از برگزاری اختتامیه مسابقات کشوری میعادگاه عاشورایی در حسینیه اعظم زنجان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان، مجتبی شهامی اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده مراسم اختتامیه نخستین سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان در حسینیه اعظم زنجان و همزمان با 12 اسفند ماه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولین سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان در شش بخش عکاسی(حرفه‌ای و عکاسی با گوشی همراه)، گرافیک(پوستر و اینفوگرافی)، معماری(طراحی المان شهری)، شعر، داستان‌کوتاه و فعالیت‌های دانشجویان در فضای مجازی، برگزار می شود، گفت: همچنین تعداد شرکت‌کنندگان در این سوگواره یک هزار و 245 نفر است که 4 هزار و 232 اثر به بخش های مختلف ارسال کرده اند.

وی ادامه داد: در این سوگواره، 443 نفر در بخش شعر، 98 نفر بخش داستان کوتاه، 316 نفر بخش عکاسی، 85 نفر در گروه گرافیک، 102 نفر؛ فضای مجازی و 201 نفر در گروه طراحی المان شهری، در سایت سوگواره ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان خاطر نشان کرد: اشعار برتر ارسالی به دبیرخانه این مسابقات در قالب یک کتاب چاپ می شود و نمایشگاه عکسی نیز از عکس های ارسالی برتر به این میعادگاه برگزار می شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این سوگواره تصریح کرد: این سوگواره با هدف  بصیرت‌افزایی در پناه جریان عاشورا، سبک زندگی عاشورایی در جامعه امروز،خطبه‌ی امام حسین (علیه السلام) در صحرای عرفات،زندگانی سیاسی امام حسین (علیه السلام), خطبه‌ی حضرت زینب (سلام الله علیها) در مجلس یزید،عاشورا و امام حسین(علیه السلام) در رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برگزار خواهد شد.

مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان  با بیان اینکه طبق اعلان دبیرخانه اولین سوگواره میعادگاه عاشورایی دانشجویان، پس از خاتمه مهلت ارسال آثار این سوگواره در مجموع بیش از 4 هزار و 200 اثر به دبیرخانه ارسال شده است، افزود: سوگواره ملی با همکاری دانشگاه‌ها و نهادهای فرهنگی استان زنجان و به منظور تعمیق فرهنگ عاشورایی در سطح جامعه دانشگاهی و به ویژه قشر جوان برگزار گردید.

شهامی اضافه کرد: این سوگواره با هدف ارتقای تعهدات اخلاقی، اعتقادات دینی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در بین دانشجویان سراسر کشور برگزار شد و تلاش گردید در کنار فضای علمی موجود در دانشگاه‌ها، دانشجویان بتوانند از زمینه‌های فعالیت‌های فرهنگی نیز بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: ترویج هم‌افزایی فرهنگ عاشورایی، نهادینه کردن و انتقال پیام و سبک زندگی سیدالشهدا(ع)، ترویج هنر متعالی نهضت اباعبداالله‌الحسین(ع)، اشاعه سبک زندگی سیدالشهدا(ع)، بدعت‌شناسی و آگاهی از زمینه‌های ورود بدعت و تحریف به فرهنگ عاشورا و بررسی مستمر و کاربردی آثار عاشورایی قابل انعکاس در جامعه، از جمله محورهای برگزاری نخستین سوگواره ملی «میعادگاه عاشورایی دانشجویان» محسوب می‌شود.

 گفتنی است، طبق اعلام دبیرخانه اولین سوگواره میعادگاه عاشورایی دانشجویان، 1050 اثر در بخش شعر، 208 اثر در بخش داستان کوتاه، 2456 اثر در بخش عکاسی، 130 اثر در گروه گرافیک، 115 اثر؛ فضای مجازی و 201 اثر در گروه طراحی المان شهری به این ذبیرخانه ارسال شده است.لازم بذکر این‌که آثار ارسالی هر بخش پس از جمع‌‌بندی به مرحله داوری ارسال شده و تا پایان بهمن‌ماه نفرات برگزیده معرفی خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان؛ اختتامیه این سوگواره روز سه شنبه ساعت 15 با حضور آيت الله خاتمي امام جمعه محترم زنجان و شخصیت های فرهیخته اسفندماه جاری در حسینیه اعظم زنجان برگزار وآثار برگزيده در قالب كتابي با عنوان عطر تربت چاپ می شود.

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.