پ
پ

سخنران شب پنجم محرم حسینیه اعظم زنجان:

بصیرت در شناخت امتداد وجود انسان برای زندگی نقش مهمی دارد
سخنران شب پنجم محرم حسینیه اعظم زنجان بصیرت را از عوامل موثر بر نجات انسان در زندگی دانست و گفت: انسان باید امتداد وجود خود را شناخته و به اندازه وسعت وجود خود زندگی کند.
به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان؛ آیت الله استاد علی فروغی جمعه‌شب در جمع عزاداران حاضر در این حسینیه بصیرت را از عوامل موثر بر نجات و هدایت انسان برشمرد و اظهار کرد: انسان باید کشش و امتداد وجود خود را با استفاده از بصیرت شناخته و به اندازه وسعت وجود خود زندگی کند.
سخنران شب پنجم محرم حسینیه اعظم زنجان به اعطای معجزات فراوان به موسی کلیم‌الله گفت: بر اساس روایات رسیده یکی از دلایل رسیدن به این مقام مهر و محبت موجود در قللب حضرت موسی علیه‌السلام بوده است؛ چنانکه تشرف به تور سینا نیازمند حضور قلب است.
وی با تشریح سرگذشت فرعون و سوء‌استفاده از جهل مردم در اعلام خالق بودن خود تصریح کرد: حضرت موسی تا مدت‌ها با مهر و محبت با فرعون صحبت کرده و در عوض فرعون پیامبر خدا را ساحر خطاب کرده و هر آنچه توانست برای شکستش انجام داد؛ ولی جاذبه موسی به اذن خداوند ساحران را مجذوب و تسلیم کرد.
آیت الله استاد فروغی تحول و دگرگونی را امری دائمی در درون انسان دانست و ادامه داد: اگر انسان جذب محور توحید شد دیگر مغلوب هوای نفس نخواهد شد چون احساس نیاز نخواهد کرد.
سخنران شب پنجم محرم حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه ابوذر محو جاذبه وجود پیامبر شده بود؛ افزود: ابوذر به عنوان یکی از انسان‌های مخلص در یکی از جنگ‌ها رفتاری کرد که درس عبرت است؛ چرا که طهارت و عشق موجود در وجود وی نجات‌بخش بود.
وی با اشاره به نجات‌بخش بودن بلا برای انسان گفت: حضور در کربلا به معنی آماده شدن برای اوج بلایا است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.