پ
پ

سخنران شب دهم محرم حسینیه اعظم زنجان:
بلا برای انسان‌های برگزیده کرامت محسوب می‌شود
سخنران شب دهم محرم حسینیه اعظم زنجان بلا و گرفتاری را برای انسا‌های عادی کفاره گناه دانست و گفت: همین بلا برای انسان‌های برگزیده کرامت به شمار می‌رود.
آیت‌الله علی فروغی در جمع عزاداران این حسینیه با اشاره به اینکه جسم انسان قبرستان روح وی است؛ اظهار کرد: اگر انسان وجود خود را وقف کند روح نیز آزاد خواهد شد.
سخنران شب دهم حسینیه اعظم زنجان با تاکید بر تلاش برای پرواز در مسیر تعالی توسط انسان تصریح کرد:
در غیر این صورت این انسان خود و خانواده خود را در دنیا و آخرت ورشکست خواهد کرد.
وی بر دقت در اعمال در راستای پرهیز از معامله آن با امور دنیوی تاکید کرد و افزود: اعتماد به ذات لایزال الهی در صورت داشتن زندگی بر اساس توحید نجات‌بخش است.
آیت‌الله فروغی با تشریح زندگی حضرت یوسف (ع) و اعمال برادرانش گفت: این پیامبر در طول زندگی خود به انواع بلا گرفتار شد ولی در همه مواقع صبور بود.
سخنران شب دهم محرم حسینیه اعظم زنجان تاکید کرد: افتادن در رنج و زحمت برای انسان نجات بخش است چنانکه حضرت یوسف (ع) با تحمل آن همه مشقت موجب نجات مردم مصر از هلاکت و گرفتاری همچون بت پرستی شد.
وی با بیان اینکه اجرای قانون الهی چون و چرا ندارد: ادامه داد: بسیاری از مشکلات موجود در جامعه ناشی از عدم اجرای این قوانین است.
استاد فروغی یاد کردن خداوند را موجب پاکی زندگی دانست و افزود: واگذار کردن خود و امور زندگی به خداوند و عدم غفلت از وجود لایزال است که انسان را نجات داده و هدایت می‌کند و گرنه هلاک خواهد شد.
سخنران شب دهم حسینیه اعظم زنجان بلا را برای انسان‌های عادی کفاره گناه برشمرد و گفت: همین بلا برای اولیای الهی کرامت برای ساخته شدن محسوب می‌شود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.