پ
پ

مسئول ذبح و تحویل گوسفندان نذری حسینیه اعظم زنجان، عزاداران و صاحبان نذورات قربانی این مسجد را به تحویل حتی‌المقدور احشام نذری به صورت زنده توصیه کرد.

رسول احدی با اشاره به آغاز ذبح قربانیان یک ساعت قبل از حرکت دسته عزاداری تصریح کرد: ذبح قربانیان در طول مسیر حرکت دسته عزاداری از خیابان حسینیه تا انتهای دسته توسط خادمین، با لباس‌های متحدالشکل و دارای کارت شناسایی صورت می‌گیرد.

وی اقدامات این گروه از خادمین را در سه دسته و با همکاری 220 خادم اعلام کرد و ادامه داد: مسئولان صدور قبض احشام ذبح شده با لباس سفید رنگ، مسئولان ذبح احشام با لباس سبز رنگ و مسئولان جمع‌آوری احشام ذبح شده با لباس‌های مشکی رنگ در طول مسیر حرکت دسته تردد دارند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ذبح احشام اهدایی با نظارت ناظران و به صورت شرعی صورت می‌گیرد، افزود: به منظور رفاه حال افرادی که محل مناسبی برای نگهداری احشام اهدایی خود ندارند، اکیپ‌هایی نیز در محل فروش احشام در حسینیه مستقر و یک ساعت قبل از حرکت دسته تا دهم محرم اقدام به ذبح احشام اهدا شده خواهند کرد.

وی همچنین تاکید کرد: افراد، احشام اهدایی خود را به خادمین مشخص حسینیه تحویل داده و از در اختیار گذاشتن آن به افراد ناشناس به منظور ذبح خودداری کنند.

احدی در پایان به تعداد احشام اهدایی ذبح شده در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته یک‌هزار و 700 رأس قربانی در مسیر دسته عزاداری حسینیه اعظم ذبح شد و امسال نیز 3 هزار قبض به این منظور تدارک دیده شده است.

 

 

 

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.