پ
پ

alt

علیرضا فیروزفر به خبرنگار شبستان گفت: طرح جامع توسعه حسینیه اعظم زنجان از سال 85 همزمان با طرح تفضیلی زنجان مطرح و آغاز آن از سال 88 در قالب طرح توسعه حسینیه اهظم زنجان ابلاغ شد.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه طرح توسعه حسینیه اعظم زنجان در 7 هکتار مساحت اجرا می شود، ادامه داد: به جهت وسعت کار طرح توسعه در قالب فازهایی انجام می شود.


وی به همکاری شهرداری زنجان در اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: تملک منازل اطراف حسینیه اعظم یکی از اقدامات در دست اجراست که در چند مرحله اجرایی می شود.


فیروزفر با بیان اینکه در این طرح از الگوهای اسلامی و ایرانی استفاده خواهد شد، یادآور شد: در این طرح مراکزی با عنوان قربانگاه، زائرسرا و محوطه های بزرگ برای تجمع عزاداران تعبیه شده است.


این مقام مسئول بازه زمانی این طرح را 15 سال اعلام کرد و افزود: برای نهایی شدن این طرح 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.


عضو هیات امنای حسینیه اعظم زنجان به دیگر طرح های این مکان مقدس اشاره کرد و ادامه داد: یک هکتار زمین در منطقه گلشهر زنجان جهت احداث مجتمع تجاری و تفریحی در نظر گرفته شده است.


این مقام مسئول با بیان اینکه این محدوده به صورت رایگان به حسنییه اعظم هدیه شده است، افزود: 60 درصد این مجموعه تجاری و 40 درصد فرهنگی است.


وی از آغاز گودبرداری این مجتمع خبر داد و گفت: احداث سالن نمایش و کتابخانه از دیگر کاربری های این مجتمع است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.