پ
پ

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به گذشت هزاران سال از عاشورای حسینی و درس‌های منبعث از آن برای رهروانش گفت: پیروان این مکتب فردا در زنجان حماسه‌ای بی‌نظیر ایجاد و به نمایش خواهند گذاشت.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دوشنبه‌شب در جمع عزاداران این حسینیه با اشاره به گذشت هزاران سال از عاشورای حسینی و درس‌های منبعث از آن برای رهروانش شامل عبادت و بندگی؛ توکل و ایثار؛ تسلیم در مقابل حق، وفاداری؛ ایمان و دلدادگی اظهار کرد: پیروان این مکتب فردا در زنجان حماسه‌ای بی‌نظیر ایجاد و به نمایش خواهند گذاشت.
وی با تاکید بر ظلم در حق سیدالشهدا در سال 61 هجری قمری افزود: با وجود سخت بودن این ظلم؛ ولی عاشورا به بشریت درس انسانیت و عدالت‌خواهی داده است.
تولیت آستان قدس رضوی با توصیه به جوانان برای داشتن تحلیل از حضور در مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) گفت: ولی یک پاسخ این سؤال تجلیل از مقام آن حضرت است که البته با داشتن تحلیل ماندگار خواهد شد.
وی با بیان اینکه امام حسین (ع) مردن را به همکاری و دست در دست ظالمان دادن ترجیح داده و سعادت دانسته است؛ ادامه داد: فلسفه قیام عاشورا در زیارت اربعین تبیین شده است.
آیت‌الله رئیسی لازمه نجات جامعه از جهالت علمی و عملی را پناه بردن به خدا و حجتش دانست و ادامه داد: امام حسین بعد از 50 سال از تلاش جدش برای نجات جامعه از جهالت برای این مهم تلاش کرد.
وی قرار گرفتن در راه نورانی اسلام را نیازمند زیبابینی انسان دانست و گفت: این زیبابینی در واقعه عاشورا برای حضرت زینب (س) اتفاق افتاد؛ چرا که تنها کسی که می‌تواند ایستادگی در راه خدا، توکل و قله عبویت پرورگار را این چنین ببیند؛ قطعا زیبابین است.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به لزوم دقت در معنای شبهه تصریح کرد: مخلوط حق و باطل و القای باطل به جای حق معنی شبهه است.
وی با بیان اینکه قرآن کریم مرگ را نتیجه و عصاره حیات و زندگی بشر می‌داند، ادامه داد: اگر کسی جاهل از دنیا برود در واقع بهره‌ای از زندگی نبرده است.
آیت‌الله رئیسی با تاکید بر ادامه صف‌آرایی امتداد نهضت عاشورا و دشمنان گفت: این نبرد و صف‌آرایی تا آخرزمان ادامه خواهد داشت.
وی افزود: جاهلیت مدرن مجهز به قدرت و ثروت برای گسترش این نوع جاهلیت در جهان کنونی تلاش فراوان می‌کند.
تولیت آستان قدس رضوی درس و برکت عاشورا را ایستادگی و آزادگی دانست و گفت: نمونه و نتیجه این مقاومت از هم پاشیدن داعش بود که ثمره فعالیت جریان‌های عاشورایی بود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.