پ
پ

 

 
 عضو هیئت امنای حسینیه اعظم استان زنجان از برگزاری جشن های دهه کرامت با عنوان “زیرسایه خورشید” در استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آسیابی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: به مناسبت سال روز میلاد حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا (ع) که دهه کرامت نامگذاری شده است برنامه های متنوعی در استان زنجان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این برنامه پنج سال است که در کشور توسط آستان قدس رضوی برگزار می شود و در این راستا خادمین امام رضا (ع) به عنوان سفیر برای سومین سال پیاپی در حسینیه اعظم زنجان حضور پیدا می کنند .

عضو هیئت امنا حسینیه اعظم استان زنجان گفت: این جشن ها توسط نهادهای مردمی برگزار می شود.

آسیابی هدف اصلی این برنامه ها را حفظ شعائر اسلامی اسلامی، ایجاد عاطفه و تقویت اعتقادات مردم نسبت به ائمه معصومین (ع) و فضا سازی با ارائه محتوای فرهنگی به جامعه یاد کرد و افزود: برنامه های زیر سایه خورشید با سیاست ایجاد شور و نشاط معنوی در جامعه و ارائه الگوی رفتاری از زندگی امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) برگزار می شود.

وی تاکید کرد: استفاده از توان های مردمی و نهادهای فرهنگی در افزایش ظرفیت اجرایی برنامه ها بسیار موثر است و در این راستا باید به محتوا بخشی در برنامه ها به خوبی توجه شود.

عضو هیئت امنای حسینیه اعظم استان زنجان رسانه ها را مهمترین ابزار در اطلاع رسانی برنامه های دهه کرامت یاد کرد و گفت: رسانه ها با قلم رسای خود می توانند از طریق اینترنت، مقاله، پیامک و عکس اطلاع رسانی خوبی از جشن ها داشته باشند.

آسیابی یادآور شد: خادمین رضوی از 31 شهریورماه تا یک مهر ماه مهمان حسینیه اعظم زنجان هستند و با حضور این خادمین برنامه های فرهنگی و مذهبی مختلف برگزار خواهد شد.

وی در ادامه گفت: استقبال مردمی از خادمین، روز 31 شهریورماه ساعت 10 صبح در میدان بسیج انجام خواهد شد.

وی افزود: بعد از ظهر روز جمعه و پس از شرکت در نماز عبادی سیاسی جمعه خادمین امام رضا به سوی شهرستان ابهر حرکت می کنند و در مزار شهدا حضور پیدا کرده و نماز و مغرب عشاء نیز شرکت می کنند.

خادم حسینیه اعظم استان زنجان افزود: برنامه های دهه کرامت با توجه به شرایط و توانمندی هر استان تعیین شده است.

آسیابی تصریح کرد: برنامه هایی مثل جشن شکوفه های نور (روز دختر) 28 شهریورماه در حسینیه اعظم زنجان با سخنرانی حجت الاسلام نظری، حضور خادمین در روز اول مهرماه در مدارس ناحیه یک و دو در چهار مدرسه زنجان، عیادت از بیماران، دیدار با خانواده شهداء و ایثارگران، حضور 200 زوج تحت عنوان خانواده رضوی در حسینیه اعظم زنجان در راستای تبیین زندگی ولایی با سخنرانی حجت الاسلام ثمریااز مهمترین برنامه های دهه کرامت خواهد بود.

وی ادامه داد: حضور مردم در صحنه و برنامه ها باعث تقویت بنیان های فرهنگی و اعتقادی در جامعه می شود.

عضو هیئت امنای حسینیه اعظم استان زنجان، از رسانه ها خواست نسبت به انعکاس اخبار و برنامه ها و به تصویر کشیدن حضور و استقبال مردم نهایت همکاری را داشته باشند

 خبرگزاری مهر:.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.