پ
پ

طبق سنت هر ساله آستان مقدس حسینیه اعظم زنجان جلسه هماهنگی معاونت ها و کمیته های ستاد دهه محرم با حضور مسئولین واحد ها و هیئت امناء این آستان برگزار شد.

با توجه به لزوم برنامه ریزی مناسب جهت برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم هشتم محرم، ستاد دهه محرم حسینیه اعظم زنجان آغاز به کار کرد.

جواد غم پرور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی افزود: این ستاد با حضور کارگروه های محرم، مسئولان معاونت ها، واحدهای مربوطه و اعضای هیات امنا تشکیل جلسه داد.

رئیس هیات امنای حسینیه اعظم زنجان با تشریح اهمیت برگزاری با شکوه دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان، گفت: هرقدر برگزاری این دسته چند صد هزار نفری با عظمت و نظم باشد، همان قدر باعث افتخار شیعیان و مردم حسینی استان زنجان خواهد بود.

غم پرور با اشاره به تصویب اقدامات لازم جهت ذبح، بسته بندی و نگه داری گوشت قربانی، تصریح کرد: نزدیک شدن محرم با فصل گرما اهمیت سرعت انجام مراحل ذبح تا بسته بندی و حفظ بهداشت را دو چندان می کند.

وی با اشاره به لزوم تغییر نگاه مسئولان استانی و شهری نسبت به گردشگری مذهبی، افزود: امیدواریم با مصوبات این ستاد تمهیدات لازم برای اسکان مسافران محرم با پیگیری از مسئولان شهری موجب نتایج مطلوبی شود.

رئیس هیات امنای حسینیه اعظم زنجان تاکید کرد: اگر زیرساخت های لازم برای گردشگر مذهبی که به عشق امام حسین علیه السلام از راه دور و نزدیک به این شهر سفر می کند، مهیا شود، به یقین سال آینده هم بسیاری از همین افراد میهمان مردم زنجان خواهند بود، در غیر اینصورت نباید انتظار برگشت دوباره آنها به این شهر را با توجه به نبود زیرساخت ها داشته باشیم.

غم پرور اظهار کرد: ستاد دهه محرم این حسینیه یکی از ماموریت های اصلی خود را برقراری نظم و امنیت زائران و سینه زنان در ایام محرم و بخصوص حرکت هشتم محرم می داند که یقیناً در این امر مردم یاری گر ما خواهند بود، همچنین مقرر شد تا علاوه بر ایفای نقش مردمی و نیروهای امنیتی و انتظامی، خادمان حسینیه نیز آموزش های جدی در مواجهه با این دست از مسائل را ببینند.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در آگاه سازی جامعه، خاطرنشان کرد: اعضای جلسه بر ضرورت گسترش همکاری با رسانه ها در اعلام برنامه ها و رفع برخی شبهات احتمالی از این طریق، تاکید کردند.

رئیس هیات امنای حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه حرکت صدها هزار نفری امّت ولایتمدار و انقلابی در هشتم محرم(یوم العباس) یک پیام اساسی به جهان ارسال می کند، یادآور شد: این عزاداری با شکوه، پیام “وحدت و همبستگی مسلمانان” را به ملت های مظلوم  اسلامی، همچنین جهانیان مخابره میکند. ضمن اینکه امسال تقارن هفته پرصلابت دفاع مقدس با ایام محرم الحرام نیازمند بهره گیری از سیره شهداء و آرمان های امام خمینی رحمت الله علیه با پیروی از مقام منیع ولایت فقیه است.

به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان، سال گذشته با استقبال گرم امت ولایی و فهیم اسلامی از طرح نیابتی موجب شد بیش از 900 رأس از احشام خیابان ها ذبح نشود که این مهم باعث رفع ترافیک و بهداشت محیطی و عدم مزاحمت در مسیر عزاداری گردید. حسینیه اعظم زنجان از جهت تعداد قربانی ها به دومین قربانگاه جهان اسلام بعد از “منا” نامگذاری و همچنین بزرگترین عزاداری شیعیان در جهان مشهور شده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.