پ
پ

جلسه هیأت امناء حسینیه اعظم زنجان روز پنج شنبه ۱۴۰۰/۷/۲۹ تشکیل شد در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین آقای کرمی مدیرکل محترم اوقاف و امور خیریه استان حضور یافته و سخنانی را ایراد نمودند :
خدمت در حسینیه اعظم مایه مباهات و باعث افتخار است و این خدمت در زندگی ما موجب خیر و برکت خواهد بود.
تشکر می کنم از بزرگوارانی که از گذشته تا به امروز زحماتی در حسینیه داشتند. گذشتگان زحمات بسیار کشیدند تا ما امروز بهره مند شویم از فضای موجود برای انجام امور و دوستانی که امروز زحمت می کشند این زحمات را قدر می دانیم و قدرشناسی می کنیم. فعالیت عرصه دین بدون مشارکت مردمی نمی تواند توفیقی داشته باشد. حسینیه اعظم یکی از مصادیق بارز این مشارکت است ، صد درصد مردمی و مشارکتی مشتاقانه و بی نظیر در دنیا. حسینیه اعظم فقط مورد علاقه مردم زنجان نیست بلکه کل کشور عاشق حسینیه اعظم زنجان هستند.
مبنای کار بنده و همکارانم قانون است و همه باید در مقابل قانون پاسخگو باشیم. ما اعضای یک خانواده هستیم و از این فرصت ایجاد شده انشاءالله استفاده کافی را باید ببریم. هر اتفاقی در اینجا حاصل کار جمعی است و من مطمئنم همه بزرگوارانی که توفیق حضور در این مکان مقدس را دارند با نیت خالص خدائی انجام وظیفه می کنند. این اثبات شده است که هیچ کسی اینجا دنبال چالش و مشکل نیست. ملاک ما قانون و مقررات است و همه براساس قانون اقدام می کنیم و روش بنده عدم دخالت و عدم ایجاد چالش است ، مخصوصاً در مورد حسینیه اعظم هرگونه دخالت را که موجب ایجاد چالش شود خیانت می دانم و از سوی دیگر هرگونه اغماض (البته اغماضی که موجب ضرر و زیان نشود) در موارد را هم که موجب آرامش شود ، در منش و روش خود دارم.
کسانی که امروز به عنوان هیأت امناء حسینیه اعظم معرفی می شوند همگی فرهیختگانی هستند که هم امین هستند و هم کاردان با سوابق درخشان مدیریتی و این نویدی است بر تحول و توسعه خصوصاً در امور فرهنگی.
بنده و همکارانم به تصمیمات هیأت امناء احترام گذاشته و هر تصمیم اعضای هیأت امناء مورد اقبال است. تصمیمات گرفته شده هم تصمیمات درستی بوده و ما دخالتی در امور هیأت امناء نخواهیم داشت. اگر قرار باشد ما دخالت کنیم پشتوانه مردمی را از دست خواهیم داد. اعتبار اینجا به خاطر مشارکت مردمی است و هیأت امناء ، نمایندگان مردم هستند و لذا در امورات حسینیه دخالتی نمی کنیم و به نظر اعضاء هیأت امناء احترام گذاشته و هیچ توصیه ای در انتخاب مسئول هیأت امناء نداریم تا حمل بر دخالت نباشد.
محور اصلی فعالیت های حسینیه اعظم کارهای فرهنگی است و هرگونه کار اقتصادی هم اگر بخواهد انجام شود ، باید به عنوان پشتوانه کارهای فرهنگی باشد.
در مورد اموال حسینیه اعظم از بنده سوال می شود از جانب اقشار مختلف و مصاحبه ای از بنده منتشر شد که متأسفانه مطابق با اصل گفته های بنده نبود. بنده عضو حسینیه اعظم هستم و قصدم حمایت از حسینیه اعظم بوده و است.
اعضاء هیأت امناء انسان های بزرگی هستند و محکم از فعالیت های هیأت امناء دفاع می کنم. این بزرگواران با نیت خالص و بدون چشم داشت در این فضا فعالیت دارند و اجرشان با حضرت اباعبدا… الحسین (ع) است انشاا… . نظارت بر فعالیت ها یک مقوله جداست که قانونی انجام می شود.
بنده خوش بینی کامل نسبت به هیأت امناء دارم و با جمع حاضر ایجاد تحول و توسعه صورت خواهد گرفت.
خدمت ریاست محترم سازمان نیز عرض کردم تعامل مناسبی با حسینیه اعظم داریم و با همت اعضای هیأت امنای فرهیخته حسینیه اعظم ، تحولات خوبی را شاهد خواهیم بود. بهتر است برنامه ای مکتوب ارائه شودتا در مقابل سئولات پاسخ درست داده شود.
از همه دوستان عزیز صمیمانه تشکر می کنم و انشاا… در دوره جدید شاهد تحولات چشمگیر و مورد رضایت خداوند متعال خواهیم بود.
در ادامه جلسه احکام سه ساله اعضاء هیأت امناء تقدیم شد و با رأی جمع اعضای هیأت امناء ، آقای دکتر علیرضا فیروزفر مسئولیت هیأت امناء حسینیه اعظم زنجان را مجدداً عهده دار شدند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.