پ
پ

حال و هوای متفاوت مردم عراق در آستانه اربعین۹۷ به خاطر شرایط اقتصادی زائران ایرانی!

به روایت محسن رحیمی:

🔸چند سالی است که به جهت هماهنگی‌های حضور اربعینی جمعی دانشجویی و دانش آموزی یک ماه قبل از اربعین به عتبات مشرف می‌شوم. امسال هم به واسطه همین امر توفیق زیارتی چند روزه را یافتم. آنچه که از فضای کلی عراق بدست می‌آید ناراحتی مردم همسایه مان از حضور کمرنگ هم وطنانمان در چند ماهه اخیر در اعتاب مقدسه است. این ناراحتی بیش از اینکه ریشه اقتصادی داشته باشد، زمینه عاطفی و مذهبی دارد چرا که ایران_و_العراق_لایمکن_الفراق.

🔸اولین برخورد من با ابوفلاح صاحبخانه ای در کوچه ای از کوچه‌های شارع قبله امام حسین است که امسال را با ۱۵۰ دانشجو و دانش آموز بناست مهمانش باشیم.
سال گذشته در همین کوچه خانه‌ای کوچکتر را به ۱۴ میلیون دینار اجاره کرده‌ام امسال و در مواجهه اول با رویی گشاده مرا در آغوش می‌گیرد و می‌گوید: ایران_و_العراق_لایمکن_الفراق.
بعد از مشاهده منزل و گپ و گفت‌های معمول قیمت اجاره ۱۰ روزه خانه را می‌پرسم در حالیکه منتظر افزایش اقلاً ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته هستم با کاهش ۷۰ درصدی قیمت مواجه می‌شوم.

🔻گویا همسایگان عراقیمان بیش از بسیاری از به ظاهر هم وطنانمان متوجه فشارهای اقتصادی بر مردم ایران هستند، خانه را با قیمت ۵ میلیون عراقی اجاره می‌کنم. خانه ای کوچکتر و در همسایگی همین خانه را سال گذشته با رقم ۵ میلیون عراقی و بعد از تخفیف بسیار برای خواهران همراه کاروان اجاره کردم که امسال بعد از کلی اصرار که باید مبلغ را خود شما پیشنهاد بدهید به ۲ میلیون عراقی اجاره کردم.
موقع خداحافظی به اصرار می‌خواهد مبلغ بیعانه را بازگرداند. می‌گوید سلام ما را به ایرانی‌ها برسانید و بگویید الحسین_یجمعنا بیایید که ما منتظر قدمهایتان هستیم.

منبع: مهر

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.