پ
پ

حجت‌الاسلام سرابیحجت‌الاسلام سرابی:

امر به معروف و نهی از منکر یک مقوله فرهنگی است

خطیب حسینیه اعظم زنجان امر به معروف و نهی از منکر را یک مقوله فرهنگی دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر با دستور و ابلاغ پیش نمی‌رود و زمان‌بر است.

به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان، حجت‌الاسلام کاظم سرابی پنجشنبه شب در جمع عزادایان حسینی شهید مرتضی مطهری را تئوریسین نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: اندیشه‌های این مرد بزگوار بار دیگر بررسی و واکاوی شود.

وی با تشریح یادداشت‌های شهید مطهری در مورد امر به معروف و نهی از منکر اقدام به تشریح این یادداشت‌ها در مورد شرایط  لزوم این فریضه دینی برای حاضران کرد.

خطیب شب ششم محرم مسجد حسینیه اعظم زنجان با تاکید بر مهم بودن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تصریح کرد: این فریضه آنچنان اهمیت دارد که راه کار کمرنگ کردن واجبات دینی را بی توجهی به امر به معروف و نهی از منکر عنوان شده است.

وی تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر پایه واحبات دینی به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام سرابی با تشریح روند تاریخی سوء استفاده از امر به معروف و نهی از منکر به مانند کلمه آزادی افزود: باید متوجه بود که آمر به معروف و نهی از منکر شرایطی دارد که باید مد نظر متولیان قرار گیرد و گرنه به بهانه این فریضه دینی در حق جامعه ظلم صورت می‌گیرد.

وی اهل بده بستان نبودن، عامل نبودن آمر به معروف به منکرات، ناپاک نبودن هدف، مسابقه نداشتن در تسلط امور، مصلح بودن آمر، وابستگی نداشتن و دلسوز بودن را از شرایط لازم برای امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: هر کس این شرایط را نداشته باشد حق ندارد امر به معروف و نهی از منکر کند.

خطیب حسینیه اعظم زنجان امر به معروف و نهی از منکر را یک مقوله فرهنگی دانست و تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر با دستور و ابلاغ پیش نمی‌رود و زمان‌بر است.

وی با تاکید بر پرهیز از بی قانونی در امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: یادمان باشد برخورد و تذکر یا همان امر به معروف و نهی از منکر باید برای اعمال علنی باشد و کسی حق جستجو در اندرونی مردم را ندارد.

حجت‌الاسلام سرابی راه کار تاثیرگذاری امر به معروف و نهی از منکر را ورود منطق به آن اعلام کرد و گفت: هر ناهنجاری اجتماعی دلیلی دارد که ناهنجاری معلول آن است .

وی هدف امر به معروف و نهی از منکر را از دیدگاه شهید مطهری مبارزه با فساد دانست و بیان داشت: در واقع هدف از امر به معروف و نهی از منکر مبارزه و مقابله با گناهکار نیست بلکه مبارزه با گناه است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.