پ
پ

حجت‌الاسلام سرابی

حجت‌الاسلام سرابی:

بین دروغ و ایمان جمعی  وجود ندارد

خطیب شب پنجم محرم حسینیه اعظم زنجان با مقایسه دروغ با برخی از رذایل اخلاقی از جمله بخل و یا حتی شرب خمر تاکید کرد: ممکن است بانیان این منکرات اخلاقی به شرط توبه بخشیده شده مومن شوند ولی باید متوجه بود که بین ایمان و دروغ جمعی به وجود نمی‌آید.

به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان، حجت‌الاسلام کاظم سرابی چهارشنبه شب در جمع عزادارن حسینی این مسجد ماهیت قیام امام حسین (ع) را دارای ابعاد اخلاقی و اجتماعی برشمرد و اظهار داشت:  ابا عبدالله هدفقیامش را امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرده است هر چند برخی نمی‌خواهند آن را ببینند.

 مسئولیت سنگین کسانی که تریبون در اختیار دارند

وی با سنگین توصیف کردن مسئولیت افرادی که تریبون در اختیار دارند، اضافه کرد: این افراد باید مراقبت کنند که منبع صحبت‌های آنها کتاب و نویسندگان معتبر باشد نه خواب که بر اساس روایات سندیت ندارد.

خطیب شب پنجم محرم حسینیه اعظم زنجان در ادامه بحث‌ شب‌های گذشته در مورد تهذیب نفس،  دروغ را از رذایل اخلاقی تقبیح شده در دین اسلام عنوان و تصریح کرد: بانی این صفت اخلاقی رذیله  مورد لعنت فرشتگان درگاه الهی قرار گرفته چرا که از قبیح ترین منکرات محسوب می‌شود.

وی در ادامه بحث خود اقدام به مقایسه دروغ با برخی از رذایل اخلاقی از جمله بخل و یا حتی شرب خمر کرده و تاکید کرد: ممکن است بانیان این منکرات اخلاقی به شرط توبه بخشیده شده مومن شوند ولی باید متوجه بود که بین ایمان و دروغ جمعی به وجود نمی‌آید.

حجت‌الاسلام سرابی به از بین رفتن قبح رذایل اخلاقی در جامعه اشاره کرد و متذکر شد: تغییرات به وجود آمده در ارتباطات سرعت انتشار و تاثیرگذاری منکراتی مانند دروغ را تغییر و در واقع تبدیل به جرم عمومی کرده است.

وی عوض کردن نام دروغ را از شاخص‌های زندگی امروزی اعلام کرد و ادامه داد: دروغ می‌گوییم و می‌گوییم شنیده‌ام، در فلان سایت دیده‌ام، دوستم می‌گفت، برایم ایمیل آمده بود.

سخنران شب پنجم حسینیه اعظم به تغییرات به وجود آمده در نفوذ، سرعت و برش دروغ در جامعه اشاره و تاکید کرد: یادمان باشد به عنوان یک شیعه باید پاسخگوی اعمال خود در فردایم قیامت خواهیم بود.

 خطیب شب پنجم محرم حسینیه اعظم زنجان به عقوبت تفرقه افکنان در جامعه اسلامی اشاره و اضافه کرد: وای به حال کسانی که با تحلیل، جلسه و نوشته‌های خود در جامعه اسلامی تفرقه افکنی می‌کنند.

وی تبلیغ دروغین برای دین را از خطرناک‌ترین دروغ‌ها عنوان کرد و بیان داشت: شهید مطهری معتقد بود این نوع دروغ تیشه به ریشه دین می‌زند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.